وضعیت زیرساختی بیمارستان معرفی بندرماهشهر نیازمند۷۰ میلیارد ریال اعتباراست

خورنا|باقرگل فر:مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر گفت: بهبود وضعیت زیرساختی و هتلینگ بیمارستان معرفی بندرماهشهر به دلیل برخوردار نشدن از اعتبارات طرح تحول سلامت نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

پرویز میرزایی گفت: در رابطه با تنزل درجه بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر اظهار کرد: هر ساله بیمارستان های سراسر کشور بر اساس ۹۰۰ سنجه اعتبار بخشی می شوند و این سنجه ها همه جوانب بیمارستان را از لحاظ ایمنی بیمار و بیمارستان کنترل می کنند.

وی مشکلات بخش رادیولوژی این بیمارستان را از جمله موارد تاثیرگذار در تنزل درجه بیمارستان معرفی برشمرد و گفت: در ارزشیابی امسال نسبت به پارسال تمام بخش های بیمارستان به جز ساختار بخش رادیولوژی تاییدیه لازم را دریافت کردند؛ معیارهای لازم برای دستیابی به هتلینگ مناسب در بیمارستان معرفی متوجه بخش فیزیکی بیمارستان است که بهبود شرایط فعلی تنها با جذب اعتبار برای سامان دهی زیرساخت های آن امکان پذیر است.
میرزایی ادامه داد: تامین دستگاه رادیولوژی و افزایش ساعت پزشک متخصص در این بخش در تمام ایام ماه به همراه تامین اعتبار به میزان۱۰ میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که برای بهبود شرایط بخش رادیولوژی انجام شده است؛ برای بهینه سازی کامل شرایط و امکانات بخش رادیولوژی، سونوگرافی، MRI نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است که در سفر اخیر معاون وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان قول مساعدی برای تامین این میزان اعتبار داده شد.
وی بهبود کلی ساختار بیمارستان معرفی را نیازمند تامین اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: در بازدید اخیر معاون وزیر بهداشت از بیمارستان معرفی بندرماهشهر هتلینگ بیمارستان را رضایت بخش ندانست و تاکید بر رسیدگی به این موضوع داشتند.
میرزایی گفت:از آنجا که این بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی آبادان بوده از این رو بندرماهشهر نتوانست برای هتلینگ این بیمارستان اعتبار خاصی جذب کند، آزمایشگاه، بخش های داخلی، جراحی، اطفال، اتاق عمل، کلینیک ویژه و اداری بیمارستان نیازمند هتلینگ اساسی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر گفت: ۳۶ پروژه بهداشتی و درمانی در قالب طرح سلامت در این شهرستان در حال بهره برداری و یا در دست اجرا است که از جمله می توان به کلینیک ویژه سه طبقه با ۳۵ میلیارد ریال با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، اورژانس بیمارستان معرفی با افزایش تخت از ۱۳ به ۴۲ تخت با حدود ۲۵ میلیارد ریال اشاره کرد که آماده بهره برداری هستند.
وی ادامه داد:اورژانس بیمارستان راه زینب بندرامام با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی با حدود ۳۰ میلیارد ریال، و بخش زنان و زایشگاه این بیمارستان با یک میلیارد ریال، بخش LDR، بخش زنان بیمارستان معرفی و مراکز بهداشت نیز از دیگر پروژه های طرح تحول سلامت بوده که به بهره برداری رسیده و پروژه هایی از جمله خانه بهداشت روستای گرگر، مدنی، چمران، رجایی نیز در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.
وی گفت:معاون وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به بندرماهشهر قول مساعد احداث بیمارستان ۲۶۵ تخت خوابی در بندرماهشهر ، افزایش اعتبار هتلینگ بیمارستان، تحویل دستگاه CARM اتاق عمل با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد ریال ، با هدف کاهش اعزام بیمار به اهواز را داد.
وی اضافه کرد: تامین ۳۰تختخواب برای بیمارستان با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، راه اندازی بخش NICU نوزادان بیمارستان معرفی و تجهیز این بخش با ۲ میلیارد ریال که موجب می شود اعزام نوزادان بیمار به اهواز متوقف و آمار مرگ و میر نوزادان به میزان قابل توجهی کاهش یابد، از دیگر دستاوردهای سفر اخیر معاون وزیر بهداشت به بندرماهشهر بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر همچنین اظهار کرد: با وجود صنایع عظیم پتروشیمی و آلودگی هایی که به دنبال داشته می توان به قوانین زیادی در رابطه با لزوم پرداخت حق آلایندگی برای بهبود زیرساخت شهرستان به ویژه بخش سلامت و تامین هزینه سلامت حدود ۵۰ هزار نفر نیروی شاغل در صنایع پتروشیمی و بنادر این منطقه استناد کرد که بارها ضرورت این موضوع را به مسوولان صنعت و شهرستان اعلام کرده ایم.
وی ادامه داد: این صنایع باید امکانات درمانی برای سوانح و سوختگی در بیمارستان معرفی بندر ماهشهر و بیمارستان صنایع پتروشیمی را تامین کنند که بتوان بخشی از خطراتی که به دنبال وجود صنایع در منطقه متوجه مردم است را کاهش داد اما متاسفانه هیچ گونه اقدام جدی انجام نشده است.
میرزایی اضافه کرد: در بیمارستان ۲۶۵ تخت خوابی جدید شهرستان ماهشهر نیز بخش سوانح و سوختگی پیش بینی شده اما با توجه به اینکه احداث و تجهیز این بیمارستان زمان بر است و آغاز پروژه آن در حال پیگیری است، ضرورت دارد مسئولان شهری و صنایع توجه خاصی به این مساله داشته باشند، این درحالی است که بیمارستان صنایع پتروشیمی با دارا بودن ۹۰ تخت تنها ۴۰ تخت آن فعال است.
، شهرستان بندر ماهشهر یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب ایران است ، مرکز این شهرستان، شهر بندر ماهشهر است.
در دل این شهرستان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر وجود دارد که قطب صنعت پتروشیمی ایران است.نفت و پتروشیمی یکی از صنایع مادری است که با وجود آن صنایع جدید و جانبی دیگری نیز تاسیس خواهد شد./ایرنا

 
 
 
 
 

https://mahshahr.news/116309کپی شد!
3216