تخصیص بودجه های عمومی و زیرساختی به اردوهای تابستانه با کدام اولویت و استدلال؟

طی روزهای گذشته بحثی در خصوص هزینه شدن بودجه نهادهای مختلف در زمینه اردو و سفرهای زیارتی مطرح شده که میزان این مبلغ و نحوه تخصیص آن محل اختلاف بوده است.
در سال های اخیر بودجه شورای راهبردی به کمک پیشرفت منطقه آمده و با اولویت تخصیص در امور زیرساختی تلاش شده که از صرف این بودجه در امور جاری و روزمره جلوگیری شود.
اما پای ثابت بودجه هرساله شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه هزینه سفر و اردو تابستانه به مشهد مقدس است که در قالب فعالیت‌های فرهنگی تخصیص می‌شود و در آخرین نوبت (سال ۱۳۹۷) این مبلغ به ۱۰ میلیارد ریال رسیده است.
سوالی که در این میان ایجاد می شود این است که اردوی تابستانه هرساله آن هم با این حجم از هزینه اولویت چندم شهروندان شهرستان بندرماهشهر است؟
طبق کدام استدلال کارشناسانه فرهنگی تصمیم گرفته شده که این بودجه هنگفت به اردوی تابستانه تخصیص پیدا کند؟
اگر تمام حواشی و ابهامات درباره نحوه توزیع بلیط میان واجدین شرایط را کنار بگذاریم این سوال پیش می آید که اگر در چند سال اخیر هزینه اردو‌های تابستانه صرف تأمین مسکن تعدادی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یا موراد مشابه به این می شد به چه میزان میتوانست به اصلاح ریشه ای معضلات فرهنگی منطقه امیدوارتر بود؟
قطعا وظیفه اصلی بودجه هایی شبیه به بودجه شورای راهبردی رفع گرفتاری های اساسی منطقه و کمک به توسعه آن است و با وجود اینکه در سال های گذشته بخشی از این مبالغ در راهی غیرضروری خرج شده اما باید از سال جاری جلوی آن گرفته شود و به فکر تخصیص بودجه در امور ماندگار و زیرساختی بود.
ایام اربعین، تاسوعا و عاشورای حسینی بارزترین نمونه از ورود خودجوش نیروهای مردمی است که عظیم ترین تجمع انسانی در آن شکل می گیرد و خود مردم صفر تا ۱۰۰ کار را برعهده دارند و نقش حکومت ها را به مراتب کمرنگ تر می‌کند.
امید است که شورای سیاستگذاری و در راس آن فرماندار شهرستان بندرماهشهر به عنوان رئیس شورا در سال جاری بجای هزینه در چنین مواردی، این اعتبارات را صرف امور زیرساختی شهرستان بندرماهشهر کنند و اجازه دهند که زیارت حضرت امام رضا(ع) مردمی بماند.

https://mahshahr.news/137124کپی شد!
335