خفقان، قطع کارانه و پاداش، تهدید و فشار بر کارکنان پتروشیمی بندرامام/ اعتراضات بندرامامی ها در ۱۵ سال اخیر بی سابقه بوده/ حوادث متعدد و کاهش تولید نشان از بی انگیزگی کارکنان است/ کرامت انسانی در نگاه مدیریتی رستمی جایگاهی ندارد

فشارها بر کارکنان پتروشیمی بندرامام ادامه دارد و حمیدرضا رستمی پاسخگوی هیچ مسئول بالادستی نیست.

حمیدرضا رستمی که از سال ۱۳۹۷ مدیرعاملی پتروشیمی بندر امام را بر عهده گرفته، از بدو ورود با بی توجهی به کارکنان و درخواست های معقول و قانونی آنها در مسایل مختلف، عامل ایجاد نارضایتی های بسیاری در این شرکت بوده است.
در آخرین مورد، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام نسبت به مصوبات ستاد های ملی، استانی، محلی و سازمانی کرونا نسبت به فعالیت با یک سوم و یک دوم نیروها بی توجه بود و زیر بار هیچ مصوبه کاهش نیرویی نرفت.

بر اساس این گزارش، با دستور مستقیم مدیرعامل، کلیه افرادی که در دو تجمع صلح آمیز و یک ساعته‌ی کارکنان بندرامام در اعتراض به عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا و عدم توجه به تعطیلی دو سوم و یک دوم شرکت کرده بودند، به انحاء مختلف تحت فشار قرار گرفته اند.

همچنین برخی از ایثارگرانی که خواستار اجرای مصوبات وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس پیرامون مسائل ایثارگری بوده و تجمعاتی مسالمت آمیز برگزار کرده اند، تحت فشارهای بسیاری قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش هایی که کارکنان این شرکت برای ما ارسال کرده اند، در ماه های اخیر تعداد زیادی از این کارکنان مشمول قطع پاداش و کسر تا صددرصد کارانه شده اند.

برخی از این کارکنان ادعا کرده اند که به واسطه شرکت در یک تجمع چند دقیقه ای مسالمت آمیز، ۶ ماه از دریافت کارانه محروم خواهند شد.

تعداد زیادی از افراد معترض توسط دوربین ها کنترل و شناسایی شده اند و برخی نیز توسط سیستم جاسوس پروری در این شرکت، شناسایی شده اند.
برخی از کارکنان از کاهش شدید ارزشیابی سالانه خود خبر داده اند و عامل آن را شرکت در یک یا دو تجمع چند دقیقه ای عنوان کرده اند.

به ظاهر، سیستم پرداخت پاداش، کارانه و ارزشیابی سالانه در پتروشیمی بندر امام نه بر اساس شایستگی ها و عملکرد افراد در ماه و سال قبل از آن که بر اساس سکوت کارکنان انجام میشود و افرادی که اعتراض خود را اعلام میکنند باید قید ارتقا، کارانه، پاداش وارزشیابی متناسب را بزنند.

حمیدرضا رستمی از ابتدای ورود به این شرکت تنها ژست انجام‌ پروژه‌های مختلف و نمایش قدرت به خود گرفته و کمترین توجهی به کارکنان و کرامت انسانی آنها نداشته است.

رستمی در دوره حدودا ۲ ساله خود چندین حادثه را تجربه کرده که از جمله آن میتوان به حادثه آتش سوزی واحد آروماتیک، حادثه انفجار و آتش سوزی بویلر و چندین حادثه سقوط جرثقیل و حوادث دیگر اشاره کرد. همچین‌ فوت ۳ نفر از کارکنان این پتروشیمی بر اثر کرونا که هر ۳ در محل شرکت به کرونا مبتلا شده بودند از عملکرد رستمی بوده است.

همچنین پتروشیمی بندرامام به یکی از کمترین رکوردهای تولید خود در سالهای اخیر رسیده که این نیز از عملکرد رستمی است.

سیاست فشار بر کارکنان، ایجاد خفقان و بی توجهی به کرامت انسانی کارکنان و تهدید آنها نمیتواند سالیان زیادی ادامه دار باشد و پس از مدتی سرباز کرده و با شدت زیادی سازمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیران هلدینگ خلیج فارس باید بدانند سرانجام آنچه برای هلدینگ و پتروشیمی بندرامام خواهد ماند، نه حمیدرضا رستمی که ۹ هزار نیروی انسانی سرکوب شده و بی انگیزه است که رمقی برای تلاش نخواهند داشت.

البته قابل ذکر است که فشار بر خبرگزاری پتروشیمی ایران از طریق شکایت، تهدید نزدیکان مدیران این رسانه یا حمله در رسانه های همسو با این پتروشیمی، نمیتواند مانعی جدی برای بررسی مشکلات این شرکت باشد./ ایپنا

https://mahshahr.news/154892کپی شد!
1564