مدیرکل شیلات خوزستان خبر داد: تعیین مرزبندی‌های موقت برای صید در خوریات بندرماهشهر

خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مناطق مجاز صید گفت: به صورت کوتاه مدت و مقطعی، مرزبندی‌هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل خوریات بندرماهشهر و منطقه جزر و مدی معین می‌شود.

فتح‌اله ابوعلی اظهار کرد: اداره‌کل شیلات خوزستان در کنار صیادان قرار دارد و معیشت و رفاه  این قشر، دغدغه مجموعه شیلات است اما تصمیم‌گیری در سطح کلان برای حل مشکلات صیادان، نیازمند بررسی مسائل به صورت کارشناسی و دقیق است.

وی افزود: صیادان مجاز به فعالیت صیادی، راه خودشان را از صیادان غیر مجاز جدا کنند؛ این رویه همکاری قطعا در نوع تصمیم‌گیری و برخورد شیلات با صیادان نقش موثری دارد و آسیب‌های محتمل را تعدیل می‌کند.

ابوعلی عنوان کرد: صیادان بعد از اتمام فعالیت‌های صیادی باید تور و ادوات صید را جمع‌آوری کنند و برای دیگر شناورهای صیادی سد معبر ایجاد نکنند.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به برخی نارضایتی‌ها از سوی صیادان گفت: تنها اختلاف جزئی شیلات با صیادان در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های صیادی است و تا جایی که قانون و ضوابط اجازه دهد، در تسهیل مسائل و مشکلات صیادان حمایت خواهیم کرد.

ابوعلی افزود: بر اساس دستور استاندار خوزستان، به جز اداره‌کل شیلات و اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی را ندارد.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مناطق مجاز صید گفت: به صورت کوتاه مدت و مقطعی، مرزبندی‌هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل خوریات بندرماهشهر و منطقه جزر و مدی معین می‌شود.

وی بیان کرد: در روش صید آلات، به صورت استاندارد باید اندازه چشمه تور ۱۳ سانت باشد و طول تور برای هر قایق ۲۵۰ متر تعیین شده است و اگر بیشتر از این طول داشته باشد، توسط یگان و دیگر نیروها ضبط و مشمول جرائم خواهد شد.

 

https://mahshahr.news/155005کپی شد!
719