سبقت نیروگاه افق بندر ماهشهر از خاموشی

مدیر نیروگاه افق بندر ماهشهر از افزایش ۳.۷درصدی تولید برق در ۳ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

فضل الله خادمی گفت: با تولید ۳۶۰هزار و ۹۱۹مگاوات ساعت برق در خردادماه امسال، مجموع تولید در این نیروگاه سیکل ترکیبی در ۳ماه نخست امسال به ۸۳۷هزار و ۷۰۲مگاوات رسید.

او افزود: انرژی برق در خوزستان به دلیل گرمای بیش از حد و استقرار صنایع بزرگ پتروشیمی به‌ویژه در جنوب شرق این استان از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و به همین منظور کارکنان این نیروگاه با تمرکز بر اجرای دقیق فرآیند‌های نگهداری و بهره‌برداری توانستند در جهت تامین نیاز‌های مردم و صنایع گام بردارند.

خادمی با اشاره به تولید ۳۶۰هزار و ۹۱۹مگاوات ساعت انرژی برق در خردادماه امسال به افزایش ۳درصدی نسبت به خردادماه پارسال اشاره کرد و بیان داشت: میزان تولید در ۳ماه نخست سال۱۴۰۰ به ۸۳۷هزار و ۷۰۲مگاوات ساعت رسید که این میزان نشان دهنده افزایش ۳.۷درصدی در مقایسه با پارسال است.

مدیر نیروگاه افق بندر ماهشهر مهمترین اقدامات در رابطه با افزایش تولید را اجرای برنامه‌های پی.ام و رفع محدودیت واحد‌های تولیدی و اجرای تعمیرات میان دوره‌ای و اساسی عنوان کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی افق بندر ماهشهر با ۴واحد ۱۶۲مگاواتی در کیلومتر۱۵ جاده بندر ماهشهر – چمران احداث شده و عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از این نیروگاه گازی ۶۴۸ مگاواتی با تلاش متخصصان مجرب نیروگاه رامین اهواز انجام می‌پذیرد.

https://mahshahr.news/155135کپی شد!
352