تجمع اعتراضی کارکنان قراردادی مدت معین هلدینگ خلیج‌فارس در بندر ماهشهر

گروهی از کارکنان قراردادی مدت معین هلدینگ خلیج‌فارس در اعتراض به اجرا نشدن قوانین مصوب از سوی این هلدینگ مقابل سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر دست به تجمع زدند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، کارکنان مدت معین شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس در اعتراض به سیاست‌های مدیران هلدینگ و اجرا نشدن قوانین مصوب برای بهبهود معیشت و حقوق خود در ورودی سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دست به تجمع زدند.

بنا بر گفته معترضان با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به هلدینگ خلیج‌فارس و وجود مصوبات نظیر همسان سازی و طرح طبقه بندی مشاغل، تاکنون هیچ کدام از این مصوبات شامل کارکنان مدت معین نشده و گویا قرار هم نیست به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

معترضان که تعداد آن‌ها حدود ۲۵۰ نفر است می‌گویند: نفراتی که با مراحل سخت استخدامی و آزمون و گزینش جذب شرکت‌ها شده و اکثر آنها بومی استان خوزستان بوده‌اند؛ اما از گرمای سخت و طاقت‌فرسای جنوب، فقط آفتاب‌سوختگی و شرجی نصیب آنها می‌شود و از ضریب تجمیعی جنوب در آیتم‌های حقوقی بهره ای نمی‌برند.

با توجه به گفته‌های این کارکنان، طبق مصوبه ۱۶۶۲، آیتم فوق‌العاده مخصوص مدت معین که هم اکنون در شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت پرداخت می‌شود تاکنون به آن‌ها پرداخت نشده و از حق قانونی خود محروم مانده‌اند.

معترضان به مصوبه ۱۴۰۳ که در راستای بهبود حقوق و مزایای آن‌ها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ثبت رسیده اشاره می‌کنند و می‌گویند: هلدینگ خلیج‌فارس به بهانه خصوصی سازی از اجرای این مصوبه در حق این پرسنل امتناع کرده و گویا قرار هم نیست به این مطالبات رسیدگی شود؛ مطالباتی که بین منابع انسانی هلدینگ و شرکت‌ها پاسکاری می شود و مدیران پایتخت‌نشین هلدینگ ادعا دارند که این مطالبات از داخل خود شرکت‌های منطقه باید حل شود و شرکت‌ها اعلام می‌کنند که آنها تابع قوانین و مقررات ابلاغی از تهران هستند و نمی توانند به صورت مستقل عمل کنند.

طبق صحبت های نمایندگان این کارکنان، در ۱۰ سال اخیر نشست‌های متعددی با مدیران منابع انسانی هلدینگ و شخص آقای عزیزی در راستای حل مشکلاتشان برگزار شده؛ ولی تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده و آن‌ها مجبور شده‌اند که صدای اعتراض خود را با تجمع اعتراضی به گوش مدیران هلدینگ و دیگر مسوولان برسانند.

پرسنل مدت معین هلدینگ خلیج فارس ادعا دارند که مدیریت منابع انسانی هلدینگ برنامه‌ای در جهت شنیدن و حل مشکلات آنها ندارد و از خود شخص مدیرعامل درخواست دارند که هر چه زودتر نسبت به شنیدن و حل آن‌ها اقدام کنند.

https://mahshahr.news/155159کپی شد!
719