رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر:

واکسن مرگ‌ومیر در اثر کرونا را تا ۹۹ درصد کاهش می‌دهد

رییس شبکه بهداشت بندر ماهشهر گفت: منطقی‌ترین کار برای همه افراد این است که به محض اینکه واکسن در دسترس‌شان قرار گرفت، آن را تزریق کنند؛ زیرا واکسن مرگ‌ومیر را ۹۹ درصد کاهش می‌دهد.

دکتر محمد شنبدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز بیان داشت: متاسفانه استقبال از واکسیناسیون در بندر ماهشهر ضعیف بوده و شهروندان استقبال مناسبی از واکسیناسیون ندارند که این موضوع سبب کاهش سهمیه واکسن شهرستان می‌شود.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده، واکسن، مرگ‌ومیر در اثر کرونا را تا ۹۹ درصد کاهش می‌دهد؛ بنابراین منطقی‌ترین کار برای همه افراد این است که به محض اینکه واکسن در دسترس‌شان قرار گرفت، آن را تزریق کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر ریسک استفاده از واکسن را ناچیز بیان کرد و گفت: ریسک تزریق واکسن مانند ریسکی است که افراد در زندگی روزمره با آن مواجهند؛ باید توجه کرد که تنها راه پایان این پاندمی و نجات جان بسیاری از انسان‌ها، تزریق واکسن است.

وی افزود: وظیفه‌ همه ما این است که از واکسن استفاده کرده و در توقف چرخه انتقال ویروس مشارکت کنیم. متاسفانه در شهرستان عده‌ای به خرافات و حرفهای غیرمنطقی که هیچ زمینه‌ علمی هم ندارند، توجه کرده و از فرصت واکسیناسیون استفاده نمی‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: سالمندان بالای ۶۵ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان، دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند و امیدواریم دیگر گروه‌های هدف با دریافت سهمیه از وزارت بهداشت در شهرستان آغاز شود.

شنبدی تصریح کرد: تا کنون ۹۵۸۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۱۹۳ نفر دوز دوم واکسن کرونا را در بندر ماهشهر تزریق کرده‌اند و در مجموع، تاکنون بیش از ۱۳ هزار دوز واکسن در شهرستان بندر ماهشهر به شهروندان تزریق شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در خصوص آغاز پیک پنجم شیوع کرونا هشدار داد و بیان داشت: احتمال ابتلا بعد از تزریق واکسن هم وجود دارد، اما در صورت ابتلا تا حد زیادی از شدت بیماری کاسته می‌شود و بیماری به فوت منجر نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های بندر ماهشهر بستری هستند که حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

https://mahshahr.news/155177کپی شد!
837