کسب رتبه اول توسط مرکز نیکوکاری آل طاهای بندر ماهشهر در میان مراکز نیکوکاری استان خوزستان

بنا به اعلام رسمی کمیته امداد امام استان خوزستان، با توجه به گزارش عملکرد مراکز خیریه، مرکز نیکوکاری آل طاهای بندرماهشهر در سالی که گذشت از میان ۱۴۲ مرکز خیریه فعال این استان، رتبه نخست را کسب نمودند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، علی روشن رئیس کمیته امداد امام شهرستان بندرماهشهر با ابراز خرسندی از کسب این عنوان توسط مرکز نیکوکاری آل طاها، اظهار کرد: کمیته امداد امام بسترساز اصلی مراکز نیکوکاری است و این مراکز پس از اخذ مجوز از کمیته امداد امام به شکل مستقل و مردمی اما با نظارت کمیته امداد فعالیت می کنند و منشا خدمات زیادی از جمله ایجاد شغل، اعطای کمکهای معیشتی و درمانی و حتی پرداخت وام قرض الحسنه از طریق مشارکت خیرین عزیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه در مراکز نیکوکاری علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، مانند کمیته امداد اما در مقیاس کوچکتر خدمات عمومی نیز ارائه می‌شود، افزود: در شهرستان بندرماهشهر در حال حاضر ۸ مرکز نیکوکاری در حال فعالیت است و افزایش مراکز نیکوکاری از برنامه‌هایی است که با هدف کاهش فقر و رفع نیاز محرومان و هدایت نیازمندان به سمت خودکفایی انجام می‌شود و در این راستا دو مرکز نیکوکاری دیگر در شرف کسب مجوز و شروع فعالیت هستند.

رئیس کمیته امداد امام شهرستان بندرماهشهر در ادامه گفت: یکی از مراکز بسیار فعال ما‌، مرکز نیکوکاری آل طاها است که در مسجد جامع ناحیه صنعتی فعالیت بسیار خوب و چشمگیری دارد و همانطور که در آمار کمیته امداد استان ذکر شد، بیش از ۷۱ میلیارد ریال جمع کل عملکرد این مرکز در سال ۱۳۹۹ بوده است که با اختلاف بسیار عنوان رتبه برتر استان را کسب کرد.

روشن افزود : یکی از فعالیت های این مرکز، تولید پوشاک است که خوشبختانه توانسته عده زیادی از خانواده های تحت پوشش را بعنوان خیاط، هم به صورت متمرکز و هم به صورت دوخت و دوز در منازل، مشغول به کار کند و عایدات تولید و فروش این کار را تماما صرف امور نیازمندان نماید و با عملکرد بسیار خوب خود، از مراکز برتر کشوری شود.

وی بیان کرد : در بحث سیل دو سال پیش در استان نیز این مرکز به صورت خودجوش کمکهای شایانی داشت، همچنین در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان، اقدام به تولید و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی نمودند.

رئیس کمیته امداد امام شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: امیدواریم این کار خیرخواهانه سال به سال گسترش بیشتری پیدا کند و با توسعه مراکز نیکوکاری بتوانیم این مراکز را در نقاط مختلف شهرستان استقرار دهیم و کمک و پشتیبانی نماییم و از این طریق منشا خدمات خوبی به ولی نعمتان خود شویم.

https://mahshahr.news/155233کپی شد!
661