چهارمین روز اعتصاب کارکنان پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر

بیش از 100 نفر از کارکنان‌ پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر در اعتراض به وضعیت معیشتی و دریافت نکردن پاداش و مزایا برای چهارمین روز متوالی، روز دوشنبه دست از کار کشیده و مقابل ساختمان مرکزی این شرکت تجمع کردند.

به گزارش ماهشهرنیوز، خواسته‌ها و انتظارات کارگران معترض پتروشیمی رازی، پرداخت پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه مطابق با جلسات و توافقات پیشین است.
یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهرنیوز بیان داشت: از ۲ ماه پیش که شرکت پتروسامان به عنوان پیمانکار پتروشیمی رازی مشغول به کار شده، نارضایتی کارکنان از شرایط بیشتر شده است.
وی ادامه داد: مسوولان شرکت پتروسامان به کارکنان قول حل مشکلات ظرف مدت ۱۰ روز را داده بودند که به دلیل خلف وعده آن‌ها، این تجمعات برپا شد.
این معترض افزود: تاکنون هیچگونه تغییری در شرایط کارکنان به وجود نیامده و هیچکدام از مسوولان شرکت در بین معترضان حاضر نشده‌اند.
به گزارش ماهشهرنیوز، کیفیت پایین غذایی، اجرای ناتمام طرح طبقه‌بندی مشاغل و بیمه تکمیلی ضعیف با توجه به محیط آلوده این پتروشیمی، از دیگر دلایل اعتصاب کارکنان بوده است.
گفتنی است کارکنان بیشتر واحدهای پتروشیمی رازی در این اعتصاب حضور داشتند و این تجمع پس از ساعتی خاتمه یافت.
مجتمع پتروشیمی رازی بندر ماهشهر یکی از مهمترین کارخانه‌های تولید کودهای ازته و فسفاته و مواد شیمیایی کشور است که نخستین فاز واحدهای این مجتمع در سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید.
شهرستان بندر ماهشهر با حدود ۷۳۰۴ کیلومتر مربع مساحت، در جنوب استان خوزستان واقع است.

https://mahshahr.news/155780کپی شد!
1274