در سایه سکوت کمیسیون کارگری و فرمانداری بندر ماهشهر رقم خورد؛

پنجمین روز اعتصاب کارکنان پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر

جمعی از کارکنان‌ پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر در اعتراض به وضعیت معیشتی و دریافت نکردن پاداش و مزایا، روز سه‌شنبه برای پنجمین روز متوالی، دست از کار کشیده و مقابل ساختمان مرکزی این شرکت تجمع کردند.

به گزارش ماهشهرنیوز، به گفته‌ی یک منبع آگاه تعداد معترضان از روزهای قبل بیشتر شده و آن‌ها خواستار پرداخت پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه مطابق با جلسات و توافقات پیشین هستند.


به گفته‌ی معترضان، از ۲ ماه پیش که شرکت پتروسامان به عنوان پیمانکار پتروشیمی رازی مشغول به کار شده، نارضایتی کارکنان از شرایط بیشتر شده است.


یکی از معترضان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهرنیوز بیان داشت: مسوولان شرکت پتروسامان به کارکنان قول حل مشکلات در مدت ۱۰ روز را داده بودند که به دلیل خلف وعده آنها، این تجمع‌ها برپا شده است.


وی ادامه داد: مسوولان پتروشیمی رازی ادعا دارند در پرداخت پاداش و مزایا تابع قوانین کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هستند اما در عمل چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.


این معترض افزود: تاکنون هیچگونه تغییری در شرایط کارکنان به وجود نیامده و هیچکدام از مسوولان شرکت برای پاسخگویی در بین معترضان حاضر نشده‌اند.


این منبع آگاه تعداد معترضان را بیش از ۲۰۰ نفر دانست و اضافه کرد: در تجمع امروز کارکنان واحد آمونیاک، بسته‌بندی، کشتی‌رانی، تعمیرات، بهره‌برداری خدمات، ناحیه یک و ناحیه دو حضور داشتند.


به گزارش ماهشهرنیوز، کیفیت پایین غذایی، اجرای ناتمام طرح طبقه‌بندی مشاغل و بیمه تکمیلی ضعیف با توجه به محیط آلوده این پتروشیمی، از دیگر دلایل اعتصاب کارکنان این شرکت بیان شده است.


گفتنی است این تجمع تا پایان ساعت اداری ادامه داشت.

مجتمع پتروشیمی رازی بندر ماهشهر یکی از مهمترین کارخانه‌های تولید کودهای ازته و فسفاته و مواد شیمیایی کشور است که نخستین فاز واحدهای این مجتمع در سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید.

https://mahshahr.news/155792کپی شد!
957