امام جمعه شهر چمران:

دانشگاه باید محل تولید فکر و اندیشه باشد/ دانشگاه‌ها باید دانشجویانی در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنند  

امام جمعه شهر چمران گفت: انتظار جامعه اسلامی این است که دانشگاه محل تولید فکر و اندیشه باشد. دانشگاه‌ها باید دانشجویانی در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنند و به انقلاب اسلامی و جامعه تحویل دهند.  

 حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با گرامیداشت دوازدهم آذر ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی جهان است.

وی افزود: نظام اسلامی و رهبری عزیز در گام دوم انقلاب هدف خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی ترسیم کرده و همه مسئولان باید تلاش خود را بکار ببندند و جهت‌گیری‌های خود را رسیدن به این امر تعیین کنند.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با گرامیداشت و تبریک شانزدهم آذر روز دانشجو، عنوان کرد: الحمدلله به برکت پیروزی انقلاب اسلامی چه در تعداد دانشجو و چه در تعداد تاسیس دانشگاه پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. انتظار جامعه اسلامی این است که دانشگاه محل تولید فکر و اندیشه باشد.

عبادی متذکر شد: دانشگاه‌ها باید دانشجویانی در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنند و به انقلاب اسلامی و جامعه تحویل دهند که الحمدلله امروز دانشجویان و نخبگان علمی فراوانی داریم که حرف اول را در تولید علم می‌زنند.

وی در پایان اضافه کرد: البته ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاه بیشتر از اینها است و خواسته مقام معظم رهبری این است که در تولید علم جمهوری اسلامی به یک مرجع در منطقه و جهان تبدیل شود که این امر با تلاش و اراده دور از دسترس نخواهد بود.

https://mahshahr.news/156000کپی شد!
258