امام جمعه شهر چمران: شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است برای همیشه تاریخ/ انقلاب و ولایت خط قرمز شهید سلیمانی بود

امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است برای همیشه تاریخ، گفت: خط قرمز این شهید والامقام، انقلاب و ولایت بود.

به گزارش ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بارزترین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی اخلاص، مردمی و انقلابی بودن او است.

وی افزود: سپهبد شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه عبد و مخلص و نفس خود را از تعلقات دنیا رها کرده بود و تمام عمرش را در راه بندگی خداوند متعال گذراند. او مرد میدان‌های سخت و در حوادث گوناگون در کنار مردم بود و هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نکرد و هرجا مردم به او نیاز داشتند در خط مقدم بود.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: وی عاشق مردم بود و خود را خادم مردم می‌دانست و خواسته اصلی او از مسئولان خدمت به مردم بود و همین باعث شده بود همه مردم با انواع سلیقه‌ها و اختلاف‌نظرها او را دوست بدارند. همچنین تواضع و فروتنی و مردمی بودن وی باعث شده بود دل همه ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان را فتح کند.

عبادی ادامه داد: خط قرمز این شهید والامقام، انقلاب و ولایت بود و در این مسیر با هیچ احدالناسی تعارف نداشت. در همه میدان‌ها انقلابی بود و انقلابی عمل می‌کرد و یک سرباز واقعی برای ولایت بود و وصیت او به همه ملت و مسئولان تبعیت از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س)، متذکر شد: حاج قاسم سلیمانی ارادت خاصی به این بانو داشت و مجلس عزای ایام فاطمیه او همیشه برقرار بود و با سوز خاصی در مجلس روضه حضرت زهرا (س) اشک می‌ریخت چرا که او تربیت شده همین مکتب است و از حضرت زهرا (س) درس تبعیت از ولایت را فرا گرفته بود.

امام جمعه شهر چمران در پایان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است برای همیشه تاریخ، اضافه کرد: در نهایت خداوند متعال سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به سعادت بزرگ و آرزوی همیشگی‌اش یعنی شهادت رساند.

https://mahshahr.news/156199کپی شد!
506