سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: شهید سلیمانی، نمونه عینی انسان مؤمن به خدا بود که شجاعانه و بدون ترس و تردید تا خط مقدم نبرد با داعش میرفت/ شهرک طالقانی نیازمند احداث پمپ سپتیک جهت تسریع در رفع معضل دفع آب های سطحی است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت و تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: به مناسبت این ایام نکته مهمی را در مورد اختلاف امت بعد از رحلت پیامبر (ص) را از کلامی که حضرت فاطمه زهرا (س)به آن اشاره داشتند ، نقل کنم، آنجا که فرمودند: «اگر حق را به اهلش واگذار و از عترت رسول خدا (ص) اطاعت می‌کردند، دو نفر هم (در حکم خداوند) با یکدیگر اختلاف نداشتند، یعنی این "چنددستگی مسلمانان" که مشاهده می کنیم ،حاصل ترک رهنمود حضرت زهرا (س)است، با پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (ع) امت دچار هیچ اختلافی نمی‌شد، اما برعکس آن رخ داد.

هاشمی افزود: ان شاء الله خداوند به همه توفیق دهد که مانند سال های گذشته روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مراسم‌ پیاده روی مردمی که از شهرک طالقانی به طرف امامزاده حمزه حرکت خواهد کرد به همراه مردم عزیز حضور داشته باشیم و انتظار میرود مسئولین ارگانهای دولتی و غیر دولتی ، مانند اقشار مردم در این حرکت عظیم شرکت کنند و از قافله خدمت کردن به عزاداران بی بی دو عالم در روز شهادت عقب نمانند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛بیان کرد: یکی از ویژگی های سردار ایمان به خدا بود، سردار سپهبد شهید سلیمانی، نمونه عینی انسان مؤمن به خدا بود، ایمان به خدا بود که او را شجاعانه تا خط مقدم نبرد با داعش می برد، بی آنکه ذره ای ترس یا تردید به خود راه دهد.

وی افزود: ولایتمداری از دیگر شاخصه های این شهید والامقام بود، شهید سلیمانی به شدت نسبت به حضرات معصومین(ع) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) ارادت ویژه ای داشتند، حاج قاسم از عمق جان، شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود. اعتقاد و ارادت و عشق به خاندان رسالت، در اعماق وجودش رسوخ نموده بود و همچنین اعتقاد قلبی و راسخ وی به “ولایت فقیه ” از مهمترین ویژگیهای این شهید بود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به برخی از مشکلات این منطقه در خصوص دفع آب های سطحی؛گفت: شهرک طالقانی نیازمند احداث پمپ سپتیک جهت تسریع در دفع آب های سطحی است، خوشبختانه اعتبار قابل توجهی از سوی شورای شهر و شهرداری بندر ماهشهر جهت ساخت پروژه ضلع غربی دفع آب های سطحی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم هر چه سریعتر پیمانکار این مناقصه مشخص و کار های پروژه شروع شود تا ان شاء الله اواخر سال آینده شاهد اتمام این پروژه باشیم و دیگر هیچ دغدغه ای نسبت به دفع آب های سطحی نداشته باشیم، البته تاکید می کنم که هم شهردار بندر ماهشهر و هم اعضای شورای شهر در این پروژه کیفیت کار را بالا ببرند، تا در هنگام بارندگی مشکلات آبگرفتگی معابر را نداشته باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با تسلیت درگذشت شیخ المشایخ عرب خوزستان ؛بیان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری عشایر ذخایر انقلاب هستند. باید این ذخایر را حفظ کرد،همین عشائر عرب خوزستان بودند که برای انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کردند، دفاع کردند، از این انقلاب هم دفاع کردند و دفاع خواهند کرد.بار دیگر ضایعه درگذشت مرحوم شیخ فاضل آل ناصر که از موالین اهل بیت (علیهم السلام) بودند را به بزرگان عشائر، طوایف و مردم ولایتمدار و غیور خوزستان و شما نمازگزارن محترم تسلیت عرض مینمایم و همچنین برای فرزند وی شیخ رضا آل ناصر آرزوی موفقیت داریم.

https://mahshahr.news/156201کپی شد!
406