امام جمعه بندر ماهشهر: جمهوری اسلامی در حال تقویت ارتباط خود با کشورهای همسایه است

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: دشمن تلاش زیادی برای برهم زدن ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه انجام داد اما مثل همیشه روسیاه ماند و جمهوری اسلامی در حال تقویت ارتباط خود با این کشورهاست.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر ماهشهر، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان داشت: تشییع باشکوه پیکر این عالم ربانی در کشور عراق، نشانگر پیوند عمیق فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق است.

وی بی‌اخلاقی را نوعی بی‌تقوایی دانست و ادامه داد: لازمه امر به معروف و نهی از منکر، دانستن روانشناسی اسلامی است و باید متناسب با فهم، شعور و آگاهی نسبت به اخلاقیات طرف مقابل تذکر داده شود.

امام جمعه بندر ماهشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر، به تبلیغات سنگین دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن می‌خواهد به نسل جوان القا کند که رژیم طاغوت، رژیم خوبی بود و مشکلات از زمانی شروع شد که انقلاب کردیم اما اگر واقعا این‌چنین بود، چرا همه ملت ایران در سال‌های ۳۲، ۴۲ و ۵۷ سه بار بر علیه این رژیم قیام کردند؟

امام جمعه بندر ماهشهر تاکید کرد: به جوانان می‌گویند در دوره پهلوی آزادی سیاسی وجود داشت که این حرف با وجود ساواک بسیار خنده‌دار است.

محمدی‌پور تصریح کرد: اگر شخصی در دوره طاغوت انتقادی نسبت به مسئولان رژیم انجام می‌داد، توسط ساواک دستگیر و به بدترین شکل شکنجه می‌شد اما امروز مردم آزادانه و در حضور مسئولان نسبت به عملکرد آن‌ها انتقاد می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های استکبار جهانی به محمدرضا پهلوی افزود: در سال ۳۲ مردم شاه را از کشور بیرون کردند که با دخالت آمریکا و کودتا، نخست‌وزیر منتخب مردم برکنار و شاه به ایران برگشت.

امام جمعه بندر ماهشهر با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور پس از انقلاب نسبت به قبل از آن، ۵۰ برابر بوده است، گفت: ایران قبل از انقلاب روزی ۶ میلیون بشکه نفت می‌فروخت اما آنچه که از فروش نفت به دست می‌آمد، صرف عیش و نوش درباریان می‌شد.

وی در پایان تاکید کرد: نسل جوان باید بدانند که امام راحل(ره) با کمک مردم چه معجزه بزرگی انجام داد و اکنون در چه مسیری حرکت می‌کند که جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

https://mahshahr.news/156452کپی شد!
584