امام جمعه بندر ماهشهر: ابتکار عمل در مذاکرات وین در دستان جمهوری اسلامی است/ جهاد تبیین، جهاد حضرت زینب(س) است

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: هیات مذاکره کننده کشورمان در وین طوری عمل کرده که ابتکار عمل در مذاکرات در دستان جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌ی اول نماز جمعه این هفته بیان داشت: ایمان آوردن به خداوند شاید کار آسانی باشد اما نگهداشتن ایمان در حوادث کاری بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: کسانی در روز قیامت رستگارند که با قلب سلیم خدا را ملاقات کنند لذا باید در تمام حوادث دنیا مراقب ایمان و قلب خود باشند.

امام جمعه بندر ماهشهر جهاد حضرت زینب(س) را جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: ما باید جهاد تبیین از حضرت زینب(س) یاد بگیریم و این جهاد را مثل ایشان تا جایی پیش ببریم که یزدیان و استکبار از ما عذرخواهی کنند و به “غلط کردن” بیافتند.

حجت‌الاسلام محمدی‌پور در خطبه دوم از نماز جمعه این هفته به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: هیات مذاکره کننده کشورمان در وین طوری عمل کرده که ابتکار عمل در مذاکرات در دستان جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تحریم ها شاید بر اقتصاد ما اثر گذاشته باشد اما در عزم ملت ایران تاثیری نداشته است لذا آمریکا هیچ چاره‌ای ندارد لذا یا باید تحریم ها را بردارد و جمهوری اسلامی راستی‌آزمایی کند و پس از آن، برای بازگشت به مذاکرات به آن‌ها اجازه دهد یا به همین روش مغرورانه خود ادامه دهد و نظاره‌گر بی‌اثر شدن تحریم‌های ظالمانه خود باشد.

امام جمعه بندر ماهشهر تاکید کرد: عده‌ای به دولت فشار می‌آورند که بقایای دولت فاسد قبلی همچنان در بدنه‌ دولت حضور دارد که در این خصوص باید اشاره کنیم پاکسازی فساد زمانبر است و مدتی طول خواهد کشید و رییس جمهور در این خصوص عزم جدی دارد.

محمدی‌پور خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در حال مبارزه با استکبار خارجی و دزدان داخلی به صورت همزمان است.

وی تصریح کرد: امام راحل(ره) ریشه فساد در دنیا را اقتصاد سرمایه‌داری عنوان کردند که ریشه این فساد در آمریکاست و در کشور ما نیز شاخ و برگ دارد.

امام جمعه بندر ماهشهر افزود: موقعی مشکل فساد در کشور حل می‌شود که ریشه آن یعنی لیبرالیسم، امپریالیسم یا همان آمریکا خشکانده شود.

https://mahshahr.news/156600کپی شد!
256