راه اندازی سامانه عملیاتی آسایار در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی ۱۱۵ بندرماهشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از راه اندازی سامانه عملیاتی آسایار در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، دکتر عبدالرضا اسکندری ضمن اعلام این خبر گفت: به لطف خداوند، با ایجاد زیرساخت لازم، سامانه اتوماسیون آسایار مرکز ارتباطات ۱۱۵ عملیاتی شد.

وی افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه آسایار در مرکز حوادث و فوریت های ۱۱۵ بندر ماهشهر، تسهیل فرآیند عملیات های امدادی است که پس از تماس مردمی، کارشناسان با استفاده از این سامانه اطلاعات مورد نیاز و محل حادثه را به نزدیکترین پایگاه اورژانس اعلام می‌کنند.

دکتر اسکندری در ادامه گفت: پس از راه‌اندازی فاز اول سامانه در سال ۹۹ که همان نصب GPS آمبولانس ها جهت رصد ماموریت‌های ۱۱۵ بود, فاز دوم این سامانه در راستای افزایش دقت و زمانبندی مأموریت‌ها اجرا گردید.

وی تصریح کرد: از مزایای برنامه هوشمند آسایار، در اختیار بودن پرونده بیماران به صورت الکترونیک و حذف پرونده کاغذی است و تسهیل فرایند عملیات، نظارت و گزارش گیری محقق خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در پایان با تقدیر از سید حشام موسوی نژاد مسئول مرکز حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان بندرماهشهر به جهت تلاش برای راه اندازی این سامانه، خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی فازهای بعدی این سامانه هم اجرا خواهد شد که در آن صورت با اتصال این سیستم به شبکه استانی تمامی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ به صورت مرکزی مدیریت شده و با دسترسی به سیستم دیسپج ( مرکز هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵) ستاد فوریت های مستقر در استان، امکان بهره مندی از پزشکان متخصص اورژانس ۱۱۵ استان نیز فراهم می شود.

https://mahshahr.news/156740کپی شد!
564