دادستان بندر ماهشهر:

شهروندان فریب پیامک‌های جعلی را نخورند/ کلیک بر روی لینک پیامک‌های جعلی مساوی با هک گوشی و حساب‌های بانکی است

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر گفت: شهروندان هوشیار باشند و فریب پیامک‌های جعلی افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند.

به گزارش ماهشهر نیوز به نقل از ایفاد نیوز، مهدی محمدی اظهار کرد: افراد شیاد و کلاهبردار تعطیلی و عدم دسترسی به ادارات و بانک‌ها را فرصت مناسبی برای کلاهبرداری از شهروندان دیده‌اند و با ارسال پیامک‌های جعلی گوشی و حساب آنها را هک می‌کنند.

وی افزود: این افراد با ارسال پیامک جعلی از سوی قوه قضائیه و اعلام ثبت شکایت علیه افراد، قربانیان کلاهبرداری خود را تشویق به باز کردن لینکی می‌کنند که با کلیک کردن روی آن بلافاصله گوشی و حساب فرد قربانی هک می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار علاوه بر خالی کردن حساب قربانیان، از طریق شماره و خط آنها اقدام به ارسال حدود ۲۰۰ پیامک به مخاطبان قربانی می‌کنند.

محمدی ادامه داد: شهروندان باید هوشیار باشند و هرگز به این پیامک‌های جعلی توجه نکرده و از باز کردن لینک درون این پیامک‌ها جداً خودداری کنند.

وی اضافه کرد: هرگونه پیامک اطلاع‌رسانی از سوی قوه قضاییه با سر شماره adliran ارسال می‌شود و پیامک‌های ارسالی از شماره‌های عادی جعلی و به قصد کلاهبرداری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: دستگاه قضایی و پلیس فتا شهرستان در حال تلاش مجدانه برای شناسایی عوامل ارسال این پیامک‌ها به شهروندان بندر ماهشهری هستند.

https://mahshahr.news/156793کپی شد!
631