کمیته امداد خوزستان بی توجه به “تولید اشتغال آفرین”

مقام معظم رهبری در سخنان نوروزی خود فرمودند: «دست یافتن به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حل مشکل فقر در کشور فقط از مسیر تقویت تولید می‌گذرد. حل مشکل فقر با تقویت تولید.»

دو برادر جوان کارآفرین بندر ماهشهری در اوج تحریم‌های ظالمانه و سنگ‌اندازی‌های متعدد ادارات استان که دست کمی از تحریم‌های ظالمانه استکبار ندارد، توانستند کارخانه بسته‌بندی و صادرات خرما با ظرفیت بیش از ۳ هزار تن در سال را راه‌اندازی و در یک حرکت جهادی و خیرخواهانه کارگران خود را از بین بانوان بدسرپرست یا بی‌سرپرست زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بندرماهشهر و نواحی حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار استخدام کنند.

اما متاسفانه کمیته امداد شهرستان بندر ماهشهر به جای همراهی و کمک به این برادران کارآفرین، باعث اخلال در روند فعالیت کارخانه شده است!

بر اساس دستورالعمل‌های کمیته امداد امام خمینی، این نهاد باید به افراد کارآفرین به ازای استخدام هر مددجو بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام کم‌بهره پرداخت کند.

بر همین اساس و با توجه به استخدام بیش از ۴۰ نفر از بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست مددجو و پرداخت ماهانه بیش از ۴۵ میلیون تومان حق بیمه این بانوان، صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر مبلغ ۲ میلیارد تومان تأمین اعتبار کرده که از طریق کمیته امداد امام خمینی این شهرستان به این کارآفرین تسهیلات پرداخت شود، اما متأسفانه تاکنون به بهانه‌های واهی و با سنگ‌اندازی‌های متعدد از انجام این امر خودداری کرده‌اند.

در حالی که با توجه به گشایش‌های صادراتی در دولت سیزدهم، با حمایت از این کارآفرین و پرداخت این تسهیلات، صادرات خرما توسط می‌توانست به بالای ۵ هزار تن برسد و با افزایش صادرات، اشتغالزایی این کارگاه بسته‌بندی نیز به بالای ۸۰ نفر افزایش پیدا می‌کرد و تعداد بیشتری از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به استخدام این کارگاه در می‌آمدند.

کاری که این جوانان کارآفرین در بندرماهشهر انجام دادند عین کلام مقام معظم رهبری است که فرموند حل مشکل فقر با تقویت تولید.

با وجود اینکه سال گذشته سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها بود، کمیته امداد علاوه بر اینکه گامی در این مسیر برنداشت بلکه به بهانه‌های مختلف مانع در مسیر تولید ایجاد و خلاف نص صریح منویات مقام معظم رهبری عمل کرد.

در حالی که صنعت پتروشیمی در راستای توانمندسازی جوامع محلی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به حمایت از کارآفرینی کرده و در راستای اشتغال افراد زیر پوشش کمیته امداد و تربیت نیروی کار اقدام نموده تا مشارکت در برنامه‌های حمایتی خانواده‌ها را به منصه ظهور برساند.

در پایان انتظار می‌رود رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر توصیه سال قبل خود مبنی بر اکتفا نکردن به کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاه‌ها، فکری به حال کمیته امداد استان خوزستان کرده تا بیش از این به جایگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) در منطقه آسیب وارد نشود.

https://mahshahr.news/156840کپی شد!
465