سردرگمی مردم از شیوه اطلاع‌رسانی تعطیلی‌ها در خوزستان

مردم در خصوص شیوه اطلاع‌رسانی تعطیلات به دلیل بروز گرد و خاک در استان خوزستان، گله‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهرنیوز، شنبه شب ساعت ۲۳ بود که اعلام شد به دلیل بروز گرد و خاک و تداوم شرایط بحرانی ناشی از آن، ادارات و مراکز آموزشی فعالیت خود در روز یکشنبه را با دو ساعت تأخیر آغاز می‌کنند ضمن اینکه دبستان‌ها و پیش‌دبستان‌ها در نوبت صبح هم تعطیل خواهد بود.

در حالی ساعت ۹ صبح همه ادارات و بانک‌های استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده بودند و مردم برای دریافت خدمات بانکی و اداری وارد ادارات و بانک‌ها شده بودند و تقریباً ساعت از ۹ صبح هم گذشته بود، استانداری خوزستان اعلام کرد که ادارات و مراکز آموزشی کلاً برای امروز یکشنبه تعطیل اعلام شده است.

این در حالی است که اغلب دانش‌آموزان هم به مدرسه خود رفته‌اند و والدین با سردرگمی عجیبی برای بازگرداندن فرزندان خود مواجه شدند به خصوص افراد شاغل که باید به سرعت خود را از محل کار به مدرسه می‌رساندند تا فرزندان خود را به خانه بازگردانند.

این تعطیلی باعث اعتراض شدید مردم برای دریافت خدمات اداری و بانکی شده است درحالی‌که ادارات و بانک‌ها اصرار به تعطیلی داشتند.

این در حالی است که در همان ساعت‌های اولیه مشخص بود که حجم گرد و خاک موجود در هوای خوزستان بسیار بالا است و امکان فعالیت ادارات و مدارس وجود نداشت.

استانداری خوزستان هم علت این تعطیلی را پیش‌بینی افزایش غلظت گرد و خاک در ساعت‌های آینده اعلام کرده بود ولی عجیب است که چگونه هواشناسی استان خوزستان زودتر از این، اقدام به پیش‌بینی این وضع نکرده بود تا چنین سردرگمی عجیبی در استان ایجاد نشود.

شرایط پیش آمده است در خصوص نحوه تعطیلی ادارات اولین بار نیست که باعث سردرگمی مردم شده و قطعاً آخرین بار آن هم نخواهد بود و انتظار می‌رود مسئولان امر در خصوص تعطیلی‌ها با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند چرا که وقتی همه مردم وارد فضای ادارات و مدارس و … شده‌اند، ضرر و زیان ناشی از تنفس در گرد و خاک شدید را به جان خریده‌اند و کار از کار گذشته است.

https://mahshahr.news/156850کپی شد!
منبع
577