ایجاد مکان مناسب بازارچه‌های صنایع دستی در بندرماهشهر

فرماندار بندر ماهشهر گفت: شهرداری‌ها در ایجاد مکان مناسب بازارچه‌های صنایع دستی مشارکت کنند و دستگاه‌های دولتی مکلف به استفاده از محصولات صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان در برنامه‌های خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، فریدون بندری در نشست شورای میراث فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: میراث فرهنگی یکی از مهمترین مؤلفه و نماد‌های هر ملت و منطقه بشمار رفته که ما در منطقه بندرماهشهر میبایست ضمن شناسایی و ثبت میراث فرهنگی ملموس و ناملموس خودمان، در معرفی آن به نسل جدید و همچنین سایر مناطق کشورمان و حتی در سطح جهانی، کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های اجرای این امر، توجه دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی به موضوع میراث فرهنگی و معرفی آن در برنامه‌های خود به مخاطبان و مجموعه‌های تحت فعالیتشان است که بر همین اساس سایر دستگاه‌ها را به معرفی و استفاده از ظرفیت‌ها و محصولات صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان بندرماهشهر در برنامه‌های خود مکلف می‌کنیم.

فرماندار بندرماهشهر اضافه کرد: از دیگر تمهیدات لازم گرفته شده، مکلف کردن شهرداری‌های سطح شهرستان در ایجاد مکان‌های مناسب جهت اجرای جمعه بازار ویژه فعالان حوزه صنایع دستی بوده، ضمن آنکه در تلاش هستیم تا با رفع برخی موانع زمینه فعالیت بازارچه دائمی صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان را در کنار کانال خور واقع در فاز ۳ فراهم سازیم.

این مقام مسئول افزود: قطعاً حوادث تاریخ ساز همانند نقش بندر ماهشهر در دفاع مقدس نیز مشمول همین نماد‌های مقدس و غیر ملموس فرهنگی شهرستان بوده که لازم است در معرفی آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

https://mahshahr.news/157027کپی شد!
454