اعلام آماده‌باش به مراکز درمانی شهرستان بندر ماهشهر در پی بروز پدیده گرد و غبار شدید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در پی بروز پدیده گردوغبار شدید در شهرستان بندرماهشهر به کادر درمان و مراکز درمانی این شهرستان اعلام آماده باش داد.

دکتر عبدالرضا اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز ضمن اعلام آماده باش به کادر درمان بندر ماهشهر جهت ارائه خدمات درمانی گفت: با توجه به اطلاعیه هشدار ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مرکز ملی پایش اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر بروز پدیده گردوخاک و رخداد وضعیت نارنجی، بیمارستان های حاجیه نرگس معرفی، راه زینب (س) بندرامام خمینی(ره) و مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای اورژانس ۱۱۵ آماده ارائه خدمات درمانی به شهروندان در سطح شهرستان هستند.

وی افزود: همشهریان گرامی باید به توصیه‌های بهداشتی از جمله عدم خروج از منزل، کاهش فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل، جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان و پوشاندن منافذ درب و پنجره ها، عدم مصرف سیگار و قلیان، خودداری از خرید و مصرف مواد غذایی که در محیط های باز تهیه و توزیع می شوند را به منظور مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده شان رعایت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در پایان تاکید کرد: مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی در صورت بروز علائم تنگی نفس و هرگونه ناراحتی در کوتاه ترین زمان ممکن به نزدیکترین مرکز درمانی به محل سکونت خود مراجعه کنند.

https://mahshahr.news/157051کپی شد!
727