امام جمعه بندر ماهشهر:

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران بود

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر باعث سرشکستگی همه دشمنان انقلاب اسلامی و سرافرازی و خرسندی تمام ملت‌های مستضعف شد که دل به انقلاب امام خمینی(ره) سپرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله فاطمی‌نیا بیان داشت: نکته قابل توجه در باب شخصیت مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا، جمع بین حماسه و عرفان است. امثال این عالم بزرگوار تلاششان این بود که مردم به این قضایا یعنی معرفت و خودشناسی که نتیجه آن خداشناسی است، توجه کنند.

وی ادامه داد: پول و اقتصاد تمام زندگی نیست، حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه به ما تذکر می‌دهند اگر خداوند می خواست، انبیاء را از قشر سرمایه دار انتخاب می کرد اما خداوند پیامبران خود را از اقشاری انتخاب کرد که از نظر مالی ضعیف اما از نظر اراده قوی بودند و اگر انبیاء در برابر سختی ها استقامت داشتند، به خاطر توجه به معنا بود.

امام جمعه بندر ماهشهر اضافه کرد: بنگاه‌های تبلیغاتی در تلاش هستند تا فکر و ذکر مردم را به سفره، نان و خوراکی های معطوف کنند و تمام موفقیت انقلاب را بر مدار تامین نیازهای اولیه‌ی زندگی قرار می‌دهند.

وی افزود: هر حکومتی وظیفه دارد معیشت اولیه مردم را مدیریت کند اما این که فکر و ذکر انسان تامین نیازهای اولیه و شکم باشد، توطئه شیطان است.

محمدی‌پور تصریح کرد: سردمداران طاغوت به هیچ وجه زیر بار ترویج معنویت نخواهند رفت؛ لذا در جهان این مسئله را جا انداخته بودند که با دین نمی‌شود دنیا را مدیریت کرد اما انقلاب اسلامی آمد تا به دنیا بفهماند که می شود با دین دنیا را اداره کرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: ما در سال ۱۳۵۷ انقلاب سیاسی انجام دادیم و نظام سیاسی را عوض کرده و نظام اقتصادی را عوض نکردیم و با چنگ و دندان از نظام سیاسی دفاع کردیم ولی در گام اول انقلاب موفق به انقلاب اقتصادی نشدیم، یعنی اقتصاد اسلامی را ننوانستیم پیاده کنیم.

محمدی‌پور افزود: ۳ سال است که وارد گام دوم انقلاب شدیم و الان جراحی اقتصادی شروع شده که کار سختی است و نیاز به حمایت و صبوری دارد تا گام‌های بلندی به سوی تمدن اسلامی برداریم.

امام جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های خردادماه اظهار داشت: فتح و آزادسازی خرمشهر برای دشمنان انقلاب که با تمام قوا برای حمایت از حزب بعث وارد میدان شده بودند، یک سرشکستگی بزرگ بود.

وی بازپسگیری خرمشهر از دشمن بعثی را پس گرفتن ارزش‌ها دانست و گفت: آزادسازی خرمشهر بدون امداد های غیبی میسر نبود و به همین جهت، امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. یکی از پیام های فتح خرمشهر به دشمنان اسلام این بود که اسلام شکست خوردنی نیست.

محمدی‌پور به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: متاسفانه از نظر اقتصادی به دلیل چنبره زدن خیانت پیشگان داخلی بر اقتصاد کشور با یک اقتصاد بیمار و سرطان زده مواجه هستیم که این پیچ بزرگ را هم رد خواهیم کرد.

امام جمعه بندر ماهشهر در پایان تاکید کرد: برای آزادسازی خرمشهر نیروها با قلبی پر از عشق به وطن وارد میدان جنگ شدند و امروز نیز نیروهایی که وارد عرصه اقتصاد شدند، با همان عشق و عاطفه به وطن و ملت وارد این عرصه شده‌اند که قطعا ثمرات خوبی برای کشور خواهد داشت.

https://mahshahr.news/157063کپی شد!
457