تعطیلی مدارس و ادارات راه حل رفع مشکل ریزگردها نیست/ مسئولان برای حل معضل ریزگردها چاره‌اندیشی و اقدام اساسی کنند

امام جمعه شهر چمران گفت: آنچه که مردم خوزستان را به ستوه آورده پدیده ریزگردها است، بنده از مسئولان می‌خواهم چاره‌ای برای معضل ریزگردها بکنند چرا که زندگی را برای مردم استان خوزستان غیر قابل تحمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی کشور پیری جمعیت است.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر حکومتی مؤلفه جوانی و زیادی جمعیت است، افزود: مسئولان برای تحقق مطالبات رهبری در مورد جوانی جمعیت، سندهای بالادستی در این زمینه را اجرا کنند.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: برای جوانی جمعیت باید ازدواج آسان جوانان در جامعه نهادینه و تبدیل به یک مطالبه عمومی و گفتمان شود، مسئولان شرایط ازدواج جوانان را فراهم و با رفع موانع به این امر کمک کنند.

عبادی متذکر شد: اگر امروز به این مسئله رسیدگی نکنیم در آینده کشور از لحاظ جمعیت ضربه جبران‌ناپذیری خواهد خورد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، گفت: هر ملتی که می‌خواهد در دنیا عزت و عظمت پیدا کند نباید تسلیم دنیای استکبار شود، امروز جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت شهیدان و مقاومت شما ملت مقاوم، در دنیا عظمت و اقتدار پیدا کرده است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش داریم و این حکایت از این دارد که دشمنی دشمن تمامی ندارد هرچند ممکن است صحنه جنگ تغییر پیدا کند روزی جنگ نظامی، یک روز جنگ فرهنگی و یک روز جنگ اقتصادی اما کینه و خصومت دشمن از بین نخواهد رفت و تمامی نخواهد داشت.

عبادی تصریح کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند مقاومت هزینه دارد اما هزینه سازش و تسلیم از هزینه مقاومت به مراتب بیشتر است و این سخن در مورد کشورهایی که در مقابل دشمن سازش کردند و هزینه‌هایی که متحمل شدند صادق است

وی یادآور شد: نمونه‌های زیادی در تاریخ وجود دارد که وقتی به دشمن اعتماد کردند ضربه‌اش را خوردند و هزینه بالایی متحمل شدند.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه به موضوع ریزگردها اشاره کرد و گفت: آنچه که مردم خوزستان را به ستوه آورده پدیده ریزگردها است، بنده از مسئولان می‌خواهم چاره‌ای برای معضل ریزگردها بکنند چرا که زندگی را برای مردم استان خوزستان غیر قابل تحمل کرده است.

عبادی اظهار داشت: برای مقابله با این پدیده هزینه‌های هنگفتی در نظر گرفته شده اما خروجی خاصی برای مردم نداشته است و همچنان ما با این پدیده مواجه‌ایم. بر اساس نظر کارشناسان زیست محیطی ۷۰ درصد منشاء ریزگردها داخلی است و متولیان امر باید در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر نیاز به دیپلماسی با کشورهای همسایه و همجوار دارد، مذاکره کنید و بگذارید مردم در هوای سالم نفس بکشند. تا کی قرار است این موضوع را با تعطیل کردن ادارات و مدارس برطرف کنید؟ انشاءالله با همت مسئولان شاهد برطرف شدن این مشکل از کشور و به ویژه استان خوزستان باشیم.

https://mahshahr.news/157065کپی شد!
323