امام جمعه بندر ماهشهر:

امام خمینی(ره) به شدت به جمهوریت و مردم سالاری پایبند بود/ فیلم عنکبوت مقدس می‌خواهد اسلام را دینی خشن نشان دهد

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: غرض اصلی فیلم "عنکبوت مقدس" بی‌گناه و مظلوم جلوه‌دادن زنان بدکاره است و تمام تلاش این فیلم آن‌ است که اسلام را یک اسلام داعشی و خشن جلوه دهد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت بیان داشت: تلاش عوامل سازنده فیلم سینمایی “عنکبوت مقدس” که اخیراً جنجال به پا کرده و علیه مقدسات ساخته شده، نمایش اسلام به عنوان دینی خشن است.

وی ادامه داد: این فیلم می‌خواهد اسلام را دینی معرفی کند که در آن، کسانی که به گناه آلوده می‌شوند را به خشن‌ترین شکل به سزای عملشان می‌رساند.

امام جمعه بندر ماهشهر اضافه کرد: برای متوقف کردن پیشرفت اسلام عملیات نظامی موفق نبود، چون جمهوری اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شد و دشمنان فهمیدند که مقابله نظامی با آن چاره ساز نیست.

وی افزود: تحریم‌های فلج کننده اقتصادی که ابعادی از زندگی ملت ایران را تحت فشار گذاشت، امروز به یک ابزار بی‌ارزش و بی‌خاصیت تبدیل شده است

محمدی‌پور تاکید کرد: وقتی ابزار تحریم و نظامی جواب نداد، راهکار دشمن استفاده از ابزار تبلیغاتی است که بر ذهن نسل جوان بیشتر اثر می‌گذارد و یکی از ابزارهای پیشرفته تبلیغاتی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها هستند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر با هشدار به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: این فیلم‌ها از طریق تصویر، احکام اسلام را جور دیگری جلوه می‌کنند و اسلام را مورد مورد تهاجم قرار می‌دهند و نسل جوانی که با اسلام آشنایی چندان ندارد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

امام جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار داشت: یکی از توطئه‌های دشمنان برای انحراف انقلاب از مسیرخود، تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) است.

محمدی‌پور با اشاره به تلاش دشمنان برای برعکس جلوه دادن شخصیت امام راحل(ره) ادامه داد: در جهاد تبیین حقیقت و شخصیت امام خمینی(ره) آنقدر بیان شود تا دشمنان نتوانند حقایق را برعکس جلوه دهند.

محمدی‌پور یکی از تحریف‌های دشمنان علیه شخصیت امام را ادعای انحصارگرایی امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: ما خیلی واضح به یاد داریم که امام چنین تفکری نداشت و معتقد بود تمام افکار جامعه باید در مدیریت کشور سهیم باشند و ایشان به شدت به جمهوریت و مردم سالاری پایبند بود.

وی یکی دیگر از تحریف‌ها علیه شخصیت امام راحل(ره) را ادعای نبودن آزادی‌های مدنی در دوره رهبری ایشان عنوان کرد و افزود: این ادعا دقیقا ضد روش‌های است و ایشان معتقد بودند که مخالفان انقلاب هم باید تریبون داشته باشند و انقلابیون به ادعا و صحبت‌های آنان پاسخ دهند تا حق به کرسی بنشیند.

وی در پایان تاکید کرد: همه باید مواظب باشیم که دشمنان چهره امام راحل(ره) را تحریف نکنند و چهره‌ای برخلاف چهره صالح ایشان باشد را به مردم نشان ندهند.

https://mahshahr.news/157113کپی شد!
423