امام جمعه بندر ماهشهر:

برخی مسئولان رده پایین مردم را اذیت می‌کنند/ مسئولان صدای جوانان جویای اشتغال بندر ماهشهر را بشنوند

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: جوانان جویای اشتغال در بندر ماهشهر به دلیل نبود ضامن توانایی اخذ وام اشتغالزایی را ندارند و برای اشتغال در صنایع هم به پارتی نیاز دارند که انتظار می‌رود مسئولان صدای این جوانان را بشنوند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان داشت: مناسک حج مسلمانان را از تمام دنیا در یک نقطه جمع می‌کند و مردم از محلی که قرآن کریم در آن نازل شده معنویت به دست آورده و در کشورهای خود ترویج می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیرا در فضای مجازی بر علیه مناسک حج مطلب زیاد منتشر می‌شود و دشمنان اسلام به دنبال تعطیل کردن آن هستند که لازم است مسلمانان با این تفکرات پوچ که توسط دشمن در فضای مجازی مطرح می‌شود، مبارزه کنند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته بیان داشت: جوانان جویای اشتغال در بندر ماهشهر به دلیل نبود ضامن موفق به اخذ وام ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغالزایی نمی‌شوند اما یک آقازاده در کشور به راحتی میلیاردها تومان وام می‌گیرد و اقساط آن را هم پرداخت نمی‌کند.

محمدی پور ادامه داد: وقتی این موضوع را پیگیری می‌کنیم، می‌گویند بندر ماهشهر از شهرستان‌های دارا بوده و محروم حساب نمی‌شود و این وام به جوانان این شهرستان تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: وقتی به یک جوان جویای اشتغال در صنایع می‌گویند پارتی شما برای استخدام چه کسی است، وی نیز این مسئله را با ما مطرح می‌کند. ما در جواب به او می‌گوییم که ان‌شاءالله که اینگونه نیست و بدون پارتی‌بازی است. اما حقیقت را که نمی‌شود کتمان کرد و واقعیت همین است. ما انقلاب کردیم که به پارتی‌بازی برسیم؟

امام جمعه بندر ماهشهر اظهار داشت: شهروندان با گلایه از کیفیت آب می‌پرسند چرا در بعضی نقاط بندر ماهشهر آب در ساعات مختلف قطع یا با افت فشار مواجه می‌شود درحالی که در برخی از مناطق شهرستان قطعی آب وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان می‌گویند سیستم آب مشکل دارد اما مگر بندر ماهشهر بی‌پول است؟ مگر بودجه برای اصلاح شبکه نیست؟ آیا برای اصلاح شبکه فاضلاب بودجه نیست؟ این‌ها مشکلات و گلایه‌های مردم است.

محمدی‌پور با گلایه از وضعیت سرقت‌ها در بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با تلاش فراوان سارقان را دستگیر و تحویل دستگاه قضا می دهد و دستگاه قضا هم سارق را زندانی می‌کند اما پس از آزادی سارق اقدام به تهدید کرده و می‌گوید چون مرا زندانی کردید، بیشتر دزدی می‌کنم.

امام جمعه بندر ماهشهر افزود: بالاخره چه زمان باید با این سارقان برخورد جدی صورت بگیرد؟ نیروی انتظامی تلاش خود را انجام می‌دهد اما کافی نیست، دستگاه قضایی هم از خلاهای قانونی گلایه دارد، پس چرا قانون را اصلاح نمی‌کنند؟

خطیب جمعه بندر ماهشهر با انتقاد نسبت به وضعیت گرانی کالاها در بازار این شهرستان گفت: یارانه‌ها ۱۰ برابر شد اما جوابگوی گرانی برای مددجویان کمیته امداد را نمی‌دهد. دولت در بحث مبارزه با گرانی جدی است اما مسئولان شهرستانی نیز باید جدی‌تر با گران‌فروشان برخورد کنند.

محمدی‌پور در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ۱۵۷ خانوار به جهت خرید مسکن مهر در فاز ۷ بندرماهشهر پول واریز کردند و پس از چندین سال، منزل خود را تحویل نگرفته اند و وقتی این خانوارها اعتراض می‌کنند، به آن ها می‌گویند به هرجا که می‌توانید شکایت کنید.

وی افزود: اسم کسانی که این خانوارها را معطل کرده‌ و منازل را تکمیل نکرده‌اند، محفوظ است که اگر هرچه زودتر این منازل را به صاحبان این منازل تحویل ندهند، به طور جدی با آن ها برخورد خواهد شد.

محمدی‌پور تاکید کرد: این موارد گلایه‌های مردم بندر ماهشهر است که از مسئولان ارشد نظام درخواست می‌کنم به کمک مردم بیایند، چون بعضی از مسئولان رده پایین مردم را اذیت می‌کنند.

محمدی‌پور در پایان با اشاره به انتصاب مدیران جدید در صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر بیان داشت: دولت سیزدهم در انتصابات اخیر مدیران صنایع پتروشیمی عملکرد خوبی داشته که امیدواریم این انتصابات تحول خوبی را در منطقه ایجاد کند.

https://mahshahr.news/157179کپی شد!
496