دستگاه‌های اجرایی تمام احتمالات لازم را درنظر بگیرند/فرمانداران ستاد بحران شهرستانی را تشکیل دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی درخصوص وزش باد شدید و باران و اتفاقات پیش آمده در استان‌های دیگر، دستگاه‌های اجرایی تمام احتمالات را درنظر گرفته و فرمانداران ستاد بحران شهرستان را تشکیل و اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدخانچی درجلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اتفاقات استان‌های دیگر در بحث بارندگی‌های شدید از دستگاه‌های اجرایی خوزستان نیز انتظار می‌رود حساسیت موضوع را به رده‌های پایین‌تر انتقال دهند.

وی افزود: بهانه و توجیهی از هیچ دستگاهی قابل قبول نیست و اگر به دلیل کوتاهی اتفاق ناگواری بیفتد به عنوان ترک فعل با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها تدابیر لازم را اندیشیده و تا قبل از وقوع هر اتفاقی امکانات را فراهم کنند، گفت: باتوجه به اطلاعات هواشناسی این رویداد ناشناس بوده ولی پیش‌بینی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تمام احتمالات درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: فرمانداران ملزم به تشکیل ستاد بحران بوده و دستگاه‌ها نیز لیست کشیک را ارائه داده و مدیران تا پایان آماده‌باش در صحنه حضور داشته باشند.

خانچی بر جابجایی عشایر و ساکنانی که در مسیل‌های خطرناک ساکن هستند تاکید و بیان کرد: مردم از سفر به مناطق که احتمال خطر دارند مانند دزپارت، باغملک و اندیکا تا پایان هشدار خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها ماشین‌آلات را پای کار بیاورند و اطلا‌ع‌رسانی گسترده‌ای در این خصوص داشته باشند، افزود: اورژانس و بیمارستان‌ها با توجه به ۲ پدیده بارش باران و وزش باد شدید تهمیدات لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پایان درخصوص آتش‌سوزی هورالعظیم در بخش عراقی گفت: تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود آتش به قسمت ایرانی هورالعظیم در حال انجام است و از طریق وزارت خارجه در حال ریزنی هستیم تا صورت لزوم به خاموش کردن آتش در بخش عراقی کمک کرده و مانع ورود آن به ایران شویم.

https://mahshahr.news/157420کپی شد!
489