توصیه های ایمنی واحد HSE توزیع برق ناحیه جنوب شرق خوزستان به هیات های عزاداری در ایام محرم

نادر محمودی کارشناس مسئول ایمنی توزیع برق بندر ماهشهر گفت: نظر به قرار گرفتن در آستانه‌ی ماه محرم، ضمن عرض تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش در خصوص جلوگیری از وقوع حوادث مرتبط با شبکه های توزیع برق نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و غیره هشدار داد.

شهروندان گرامی و عزاداران محترم حسینی، خواهشمند است نکات زیر مدنظر قرار گرفته و در صورت امکان نسبت به انتشار و اطلاع رسانی اقدام گردد.

جهت تامین برق هیات های مذهبی، مسئولین محترم هیات ها ضمن مراجعه به اداره های برق نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام و از هرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضاء و یا مسئولین هیات های مذهبی خودداری گردد.

در حین برگزاری مراسم عزاداری مسئولین هیات های یاد شده دقت نظر داشته باشند که از برخورد و نزدیک شدن وسایل و تجهیزات عزاداری همچون علم، بیرق و … به شبکه و تجهیزات برق رسانی به خصوص در هنگام شب که دید کافی وجود ندارد، جلوگیری به عمل آید.

نظر به اینکه نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه های برق و سایر تجهیزات جانبی در سنوات قبل منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی منجر به فوت عزاداران محترم گردیده لذا ترتیبی اتخاذ گردد که هیات های مذهبی ازصعود افراد از تاسیسات برق رسانی جهت نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری نمایند.

از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق جهت برپایی تکایا خودداری به عمل آید.

تجهیزات برقی مورد استفاده هیات های مذهبی نظیر سیم، کابل، تابلوهای برقی و … قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولین هیات ها مورد بازرسی دقیق قرار گرفته و از دسترس کودکان و محیط‌های مرطوب دور نگه داشته شود و ضمن برطرف نمودن نواقص احتمالی، از سالم بودن تجهیزات اطمینان حاصل گردد.

در راستای حفظ سرمایه ملی و محیط زیست و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق توصیه می شود جهت تامین روشنایی محل های برپایی مراسم به جای لامپ های پرمصرف(مدادی یا رشته ای) از لامپ های کم مصرف یا ال ای دی استفاده نمایند.

از لامپ های پر مصرف و پـر حرارت در زیر چـادر هـا استفاده نگردد.

از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود. در پایان مراسم عزاداری سیستم های برقی را قطع نمایید.

در صورت وقوع هرگونه حادثه ی احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری و دخالت غیرمجاز در تجهیزات برق رسانی منصوبه به ویژه کنتور برق توسط عزاداران اکیداً خودداری گردد و مراتب از طریق اداره برق پیگیری و یا موارد به اتفاقات برق با شماره ۱۲۱ اطلاع رسانی گردد.

https://mahshahr.news/157430کپی شد!
255