امام جمعه بندر ماهشهر:

مردم باید در فضای حقیقی سیر کنند و فریب دروغ‌های فضای مجازی را نخورند/ نبود گیرنده دیجیتال در بندر ماهشهر مردم را از استفاده از برنامه‌های صدا و سیما محروم کرده است

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: نبودن گیرنده دیجیتال در شهرستان بندر ماهشهر باعث شده بعضی از خانواده‌ها علیرغم میل باطنی خود، به نصب ماهواره اقدام کنند که لازم است مسئولان نسبت به حل این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیان داشت: نبودن گیرنده دیجیتال در شهرستان بندر ماهشهر باعث شده بعضی از خانواده‌ها علیرغم میل باطنی خود، به نصب ماهواره اقدام کنند که همین امر باعث محروم شدن برخی از جوانان و نوجوانان از تماشای بسیاری از برنامه‌های مفید صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: این معضل باعث شده برخی جوانان و نوجوانان اخبار و اطلاعات را از رسانه‌های معاند پیگیری کنند و این اتفاق سبب ایجاد روحیه یأس و ناامیدی نسبت به آینده کشور، به دست آوردن اخبار غلط و احیانا تماشای برنامه‌های ضداخلاقی می‌شود و فرهنگ خانواده‌ها را به سوی تباهی می‌کشاند که لازم است مسئولان نسبت به حل این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه، گزارشی از پیگیری‌ مشکلات مردم ارائه کرد و اظهار داشت: در هفته‌های قبل، در خصوص خاموش‌بودن محور بندر ماهشهر به شهرک مدنی صحبت کردیم که با پیگیری‌هایی که انجام شده، پیمانکار این پروژه مشخص شده و این کار به زودی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص مخالفت مدیر داخلی یکی از بیمارستان های بندر ماهشهر با شعائر اسلامی سخن گفتیم که این شخص از سمت خود برکنار و یک فرد انقلابی جایگزین شد.

محمدی‌پور افزود: به جهت رفع مشکل کمبود تجهیزات بیمارستان ها، اخیرا با همکاری یکی از شرکت‌های پتروشیمی، مبلغ ۷۰ میلیارد اعتبار ریال برای خرید تجهیزات بیمارستانی تخصیص یافته است.

خطیب جمعه بندر ماهشهر تاکید کرد: ستاد احیای امر به معروف در خصوص کشف حجاب به برخی مراکز از جمله مراکز درمانی تذکراتی ارائه داده است که این موضوع نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان پیگیری شده و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

محمدی‌پور در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با تبریک هفته دولت و روز کارمند، به تلاش رسانه‌ای دشمن برای تضعیف دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها به فکر مردم تسلط پیدا کرده‌ و به مردم القا می‌کنند که در مورد چه چیزی، چطور باید فکر کنند و انسان بالاخره تحت تاثیر رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بندر ماهشهر به ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: رسانه‌های معاند تبلیغ می‌کنند که مردم ایران از نظر اعتقادی ضعیف شده‌اند و به دین پایبند نیستند و فشار اقتصادی را عامل دوری مردم از دین عنوان می‌کنند و سعی در القای این تفکر دارند اما وقتی از فضای مجازی و رسانه‌ای خارج و به فضای حقیقی جامعه وارد می‌شویم، از هرسو پرچم و موکب سید الشهدا(ع) را می‌بینیم.

وی افزود: در فضای حقیقی جمعیت زیادی که پای روضه سیدالشهدا(ع) در مساجد و حسینیه ها نشسته اند را مشاهده می کنیم که همه این‌ها نشانه دینداری مردم است.

محمدی‌پور یکی از کارهای فرهنگی موفق دولت سیزدهم را حذف ویزا برای زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث شد حرکت قشر عظیمی از مردم برای زیارت اربعین میسر شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان، ۴۳ سال تلاش کردند تا با تبر ریشه‌های انقلاب را قطع کنند اما این ریشه‌ها هر روز تنومندتر شدند و مردم انواع تحریم‌های فلج کننده را تحمل و در مکتب امام حسین(ع) شاگردی کردند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر با تاکید بر اینکه مردم باید در فضای حقیقی سیر کنند و فریب دروغ‌های مجازی را نخورند، تصریح کرد: رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند جای مشکلات را باهم عوض و دغدغه‌های فکری مردم را عوض کنند.

وی در پایان افزود: دولت سیزدهم در کمتر از یکسال بسیاری از گره‌های اقتصادی را باز کرده است اما وقتی به رسانه‌ها مراجعه می کنیم، می‌بینیم نکات مثبت به نکات منفی تبدیل شده است که لازم است مردم سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنند.

https://mahshahr.news/157577کپی شد!
387