عذر بدتر از گناه شهرداری بندرماهشهر/ اداره گاز درخواست داد، شهرداری درخت را قطع کرد!

یک اصله درخت اکالیپتوس عصر روز یکشنبه در ناحیه صنعتی بندر ماهشهر توسط کارگران شهرداری بندر ماهشهر قطع شد که پس از انتشار کلیپ قطع این درختان در پایگاه خبری ماهشهر نیوز، روابط عمومی شهرداری بندر ماهشهر جوابیه‌ای پر از ابهام صادر کرد.

در جوابیه شهرداری آمده است: درخت مورد اشاره به دلیل آفت‌ زدگی کاملا خشک و تنه آن نیز خالی شده بود که به دلیل قرار گرفتن در مسیر پرتردد، سقوط آن در خیابان و احتمال بروز حادثه برای خودروهای عبوری امکان پذیر بود، لذا به همین منظور و باتوجه به اینکه یکی از باکس‌های شرکت گاز نیز در مجاورت آن قرار داشت و امکان جابه‌جایی این باکس امکان پذیر نبود، لذا قطع این درخت کاملا ضروری به نظر رسید و شهرداری به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی نسبت به قطع آن اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، در این جوابیه شهرداری بندر ماهشهر عملا پذیرفته که درخت را قطع و دلیل آن را خالی و پوک شدن تنه عنوان کرده است که پس از بررسی‌های خبرنگار پایگاه خبری ماهشهر نیوز، هیچ اثری از پوکی درخت مشاهده نشد.

در این جوابیه، بنا بر ادعای روابط عمومی شهرداری، قرار گرفتن درخت در مجاورت باکس شرکت گاز را علت قطع درخت عنوان کرده و قطع آن را به دلیل این مجارت ضروری دانسته است.

حال مشخص نیست شهرداری بندر ماهشهر به چه مجوزی اقدام به قطع یک اصله درخت کهنسال کرده و باید منتظر واکنش اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر و دستگاه قضا ماند.

لازم به ذکر است، بر اساس قانون اگر کسی درختی را عمدا قطع و خشک کند، از ۶ ماه تا ۳ سال زندانی دارد و حداقل باید دو برابر بن درخت در همان محل بکارد و جریمه هم بر اساس سه برابر محیط بن درخت پرداخت کند.

https://mahshahr.news/157644کپی شد!
725