بارندگی ۳۸ میلی‌متری در بندر ماهشهر/ شکست پروژه دفع آب‌های سطحی در اولین بارش مطلوب بندرماهشهر

رییس اداره هواشناسی بندر ماهشهر از بارش ۳۸ میلیمتری باران در بندر ماهشهر در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، از صبح امروز با شروع اولین بارش مطلوب در بندرماهشهر، اکثر نقاط شهر دچار آبگرفتگی شد و مشکلات فراوانی را برای تردد شهروندان ایجاد کرد.

مجتبی شعبانی رئیس اداره هواشناسی بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز اظهار داشت: در شبانه روز گذشته میزان بارش باران در بندر ماهشهر ۳۸ میلی‌متر بوده است که ۳۵ میلی‌متر آن صبح امروز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود توده‌های تندری، احتمال بارش شدید باران در بندرماهشهر وجود دارد و پیش بینی می‌شود که شاهد آبگرفتگی در بندرماهشهر باشیم.

شعبانی با بیان احتمال مه گرفتگی شدید در روز آینده گفت: به علت بالا رفتن میزان رطوبت منطقه پیش بینی می‌شود از روز آینده شاهد مه گرفتگی و همچنین بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شهرستان باشیم.

اما حجم بالای آبگرفتگی معابر شهری در حالی اتفاق افتاد که طی سال‌های اخیر اعتبارات زیادی برای رفع مشکل دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری بندرماهشهر هزینه شده است.

به نظر می‌رسد شهرداری بندرماهشهر با وجود صرف اعتبارات هنگفت و ایجاد کانال‌های دفع آب‌های سطحی، باز هم در مواجه با کوچکترین بارش‌ها شکست خورده است.

در حالی که طی سالیان گذشته کشور دچار خشکسالی‌های پیاپی بوده و شهروندان همواره در انتظار رحمت الهی هستند، بی تدبیری مسؤلان شهری این رحمت الهی را به کام شهروندان بندرماهشهری تلخ کرده‌ است.

گفتنی است برخی از شهروندان از عدم لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی خبر داده‌اند که در این صورت شهرداری بندر ماهشهر با حجم بالای اعتبارات تخصیص یافته، باید پاسخگوی این بحران ایجاد شده در سطح شهر باشد.

https://mahshahr.news/157852کپی شد!
1255
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محسن تا زمانیکه کانالهای روباز اب سطحی و کانیوو در دوسمت معابر طراحی و اجرا نشود مشکل همین خواهد بود.