خرابی آسفالت، چالشی که گویا قابل حل نیست/ نهضت شکست خورده آسفالت شهرداری بندر ماهشهر/ لایحه بودجه ۹۸۰ میلیارد تومانی شوآف جدید شهردار و شورای شهر بندر ماهشهر

وضعیت نابسامان برخی از خیابان‌ها و معابر بندر ماهشهر به دلیل حفاری‌های مکرر شرکت‌های خدمات رسان و ترمیم نشدن آن تا مدت طولانی، موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده  و وعده‌های شهردار و اعضای شورای شهر نیز برای رفع مشکل آسفالت خیابان‌ها به سرانجامی نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، با آغاز به کار شورای ششم و انتخاب حسین صفری به عنوان شهردار، یکی از وعده‌ها، رفع مشکل آسفالت شهر بندر ماهشهر با عنوان طرحی به نام نهضت آسفالت بود.

 

همانگونه که می‌دانید؛ وضعیت خیابان‌ها یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری محسوب می‌شود.

 

اما بسیاری از خیابان‌ها و معابر بندر ماهشهر بارها برای ایجاد طرح‌های مختلف حفاری شده است که نوار حفاری یا بدون ترمیم رها شده است و یا بدون زیرسازی به شکل غیر اصولی ترمیم شده‌اند.

 

بعضا دیده شده کارگران شهرداری و پیمانکار بدون انجام زیرسازی مناسب و با استفاده از یک بیل اقدام به لکه‌گیری آسفالت می‌کنند و مشخص نیست چه کسی مسئول نظارت بر این عملکرد پیمانکاران است که اینگونه بیت‌المال را هدر می‌دهند.

 

وجود نوار حفاری‌های نشست‌کرده‌ی فراوان در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر مثل بلوار آیت‌الله طالقانی، خیابان امام شمالی، خیابان فرهنگسرای فردوسی و … عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودرو و تاکسی‌ها را دچار مشکل کرده است و شهروندان از ادامه این روند خسته شده‌اند.

 

یک راننده تاکسی در گفتگو با خبرنگار ماهشهرنیوز اظهار داشت: وضعیت آسفالت خیابان‌ها به گونه‌ای است که رانندگان باید به صورت مارپیچ در خیابان‌های شهر تردد کنند چرا که تعداد چاله‌ها، فرورفتگی‌ها و برجستگی‌های ایجاد شده روی آسفالت خیابان‌ها به حدی زیاد است که نمی‌توانیم مسیری را بدون مشکل و مستقیم طی کنیم.

 

وی در ادامه افزود: چاله‌ها و حفره‌های ایجاد شده از سوی شرکت‌های خدمات رسان بدون بهسازی رها شده‌اند و سلامت خودروها اسیر بی کیفیتی آسفالت شده‌ است و باید برای تعمیر خودروهای آسیب دیده ناشی از چاله‌ها هزینه گزاف بپردازیم.

 

یک شهروند دیگر نیز بیان کرد: مگر مسئولان در شهر رفت و آمد نمی‌کنند؟ وضعیت آسفالت نامناسب است و در هنگام بارندگی بسیاری از خیابان‌ها به دلیل چاله‌های بزرگ و کوچک پر از آب شده و عبور و مرور را سخت‌تر می‌کند.

 

ظاهرا طرح “نهضت آسفالت” شهرداری بندر ماهشهر به یک شکست فاجعه بار تبدیل شده و مشخص نیست اعتبارات میلیاردی این شهرداری کجا و چگونه هزینه می‌شود که مردم شهر اینگونه با مشکلات ساده‌ دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

نکته جالب اینجاست که شهردار بندر ماهشهر از ارائه لایحه بودجه ۹۸۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ خبر داده که به نظر این لایحه نیز یک شوآف رسانه‌ای دیگر از وی و اعضای شورای شهر باشد.

https://mahshahr.news/158115کپی شد!
466