صید و فروش ماهی رودخانه ای از امروز در خوزستان ممنوع است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از امروز ۲۰ اسفند ماه سال جاری در استان ممنوع است.

محمد جواد اشرفی در خصوص ممنوعیت صید ماهی رودخانه ای در خوزستان بیان‌کرد: ممنوعیت صید ماهی رودخانه ای تا تاریخ صدور مجوز صید در سال ۱۴۰۲ که مقارن با فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان است در تمامی منابع آبی شهرستان استان از جمله رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بندهای طبیعی ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی صیادان به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند افزود: از مردم استان خوزستان انتظار می‌رود که موارد تخلف را با تلفن ۷۱-۳۳۷۳۷۷۶۹ (اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان) گزارش دهند.

اشرفی ادامه‌داد: باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به‌منظور جلوگیری از خرید و فروش آبزیان توسط برخی افراد سودجو که با صید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی مانند مار، مارماهی، لاک پشت، سمندر علاوه بر نابود کردن نسل اینگونه از جانواران، به دلیل وجود بیماری های مشترک انسان و حیوان موجبات انتقال بیماری به خصوص به کودکان را فراهم می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان یادآورشد: امکان شیوع بیماری از انواع خزندگان و دوزیستان و انتشار ویروس از طریق هوا، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی پرندگان و پستانداران وجود دارد و همچنین به منظور حفظ نسل، پیشگیری از انتقال امراض و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، از خرید هر یک از گونه های مذکور خودداری شود و در صورت مشاهده این تخلف ، مراتب از طریق تماس تلفنی با شماره تماس ذکر شده یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی گردد.

https://mahshahr.news/158199کپی شد!
400