جرم بودن آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی تخلف است و مجرمان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، داوود میرشکار در خصوص آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در برخی از مناطق خوزستان اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده است که کشاورزان بعد از برداشت محصولات، بقایای آن را آتش می‌زنند که این اقدام معایب و مشکلات زیادی را برای کشاورزی و محیط زیست ایجاد می‌کند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی تخلف است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، افزود : آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی برای طیف وسیعی از جانورانی که در خاک زندگی می‌کنند نیز مضر است و در کنار این آسیب، آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی باعث آلودگی هوا و ایجاد بیماری‌های تنفسی می‌شود.

وی گفت: اگر این آتش‌سوزی به جنگل‌ها برسد فاجعه ایجاد می‌شود از این رو دادستان‌ها در سراسر استان مکلف به برخورد با کشاورزانی هستند که بقایای محصولات کشاورزی خود را آتش می‌زنند.

اوایل تابستان زمان برداشت برخی محصولات کشاورزی پاییزه است که با برداشت آن‌ها کشاورزان باید مزرعه را برای کشت دوم آماده کنند؛ در این شرایط، زمان برای کشاورز اهمیت زیادی دارد از این رو به کوتاه‌ترین راه برای آماده سازی زمین که همان آتش‌زدن است، روی می‌آورد.

به اعتقاد کارشناسان آتش‌زدن بقایای گیاهی علاوه بر اینکه مشکلاتی جدی برای حاصلخیزی خاک ایجاد می‌کند معضلات محیط زیستی زیادی را نیز به همراه دارد.

https://mahshahr.news/158386کپی شد!
339