برگزاری نشست قرارگاه زیستی پیشگیری و کنترل پشه آئدس مهاجم در فرمانداری بندر ماهشهر

نشست قرارگاه زیستی شهرستان با محوریت پیشگیری و کنترل پشه آِئدس مهاجم درفرمانداری شهرستان بندرماهشهر برگزارشد.

قرارگاه زیستی شهرستان با محوریت پیشگیری و کنترل پشه آِئدس مهاجم به ریاست فریدون بندری فرماندار و با حضور معاون فرماندار، دکتر مسلم خواجوی مدیر شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری، دکتر سبحانی معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر و اعضای این کارگروه روز دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست فرماندار شهرستان بندرماهشهر با اشاره به تجربه خوب و موفق مقابله با کرونا گفت: تیم پیشگیری و پایش مقابله با پشه آئدس، عملکرد بسیار خوبی دارند و قطعا با همکاری و همیاری سازمان‌ها و ادارات سطح شهرستان از استقرار‌ آئدس مهاجم پیشگیری خواهد شد.

بندری افزود: در حوزه پیشگیری آنچه مهم است در درجه نخست، اهمیت و ضرورت خاص و ویژه قائل شدن برای یک مساله است و همچنین عدم برخورد منفعلانه در برابر آن مساله و موضوع است.

فرماندار تاکید کرد: کلیه مراکز درمانی و بهداشتی و بالاخص خانه های بهداشت در حال آماده باش باشند.

وی تصریح کرد: با اهتمام ویژه همه ادارات ذی‌ربط و عضو کارگروه در انجام وظایف محوله می‌توانیم در خصوص پیشگیری توفیق داشته باشیم و تلاش کنیم تا به مرحله مبارزه نرسیم.

در ادامه این نشست دکتر مسلم خواجوی مدیر شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری بندر ماهشهر ضمن قدردانی از پیگیری ها و حمایت فرماندار شهرستان اظهار داشت: تیم مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت از سال ۱۴۰۰ درگیر پیشگیری از استقرار آئدس مهاجم بوده و از آذر ماه سال گذشته نیز با جدیت بیشتر با تشکیل کارگروه مربوطه در حال انجام است.

دبیر کارگروه تاکید کرد: باید از استقرار پشه آئدس با اقدامات لازم جلوگیری کرد، که این مهم با توجه به حساسیت موضوع جز با همکاری سازمان ها و ادارات مرتبط، میسر نخواهد شد.

سپس رئیس مرکز بهداشت شهرستان و مسئول واحد مبارزه با بیماری های ستاد مرکز بهداشت، وضعیت شهرستان، عملکرد مرکز بهداشت و اقدامات صورت گرفته در روند اجرای طرح حشره شناسی تشدید یافته و انتظارات از ادارات عضو کارگروه را تبیین نمودند.

https://mahshahr.news/159578کپی شد!
163