خرماپزون در بندر ماهشهر/بی‌توجهی مسئولان بندر ماهشهر به سلامت مردم

همانطوری که در خبرهای امروز به نقل از مدیرکل هواشناسی استان خوزستان  عنوان شد، میزان رطوبت در بندرماهشهر به ۹۰ درصد رسید و روز و شب نفسگیری را برای شهروندان این شهرستان رقم زده است.

از طرفی؛ در سراسر طول امروز و تا ساعت تنظیم خبر شاخص کیفی هوا در شهرستان بندرماهشهر در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه های سنی قرار دارد.

از سوی دیگر؛ میزان تابش اشعه فرابنفش نیز امروز در بندرماهشهر تا عدد ۸ یعنی محدوده قرمز پیش رفت که خود تهدیدی بسیار جدی برای به مخاطره افتادن سلامت شهروندان است.

حال با توجه به موارد برشمرده شده، باید از مسئولان شبکه بهداشت و درمان به عنوان متصدی سلامت مردم، فرماندار شهرستان بندرماهشهر به عنوان نماینده دولت و استانداری خوزستان به عنوان تصمیم گیرنده پرسید منتظر رخداد چه شاخصه های دیگری هستند تا جهت حفظ سلامت مردم ادارات را تعطیل نمایند.

به راستی اگر شهرهای تهران، اصفهان، کرج و … با شرایط مشابهی روبرو بودند، مسئولانشان لحظه‌ای برای تعطیلی ادارات در جهت حفظ سلامت مردم درنگ می‌کردند.

شاید مسئولان بهداشت و درمان و فرمانداری شهرستان در مقام پاسخ بگویند در این مورد تصمیم گیرنده نیستند؛ اما به عنوان کسانی که در متن بحران و بطن شرایط هستند، می‌توانند بر گزارش بی کم و کاست شرایط و درخواست خود مبنی بر تعطیلی ادارات پافشاری کنند.

https://mahshahr.news/159604کپی شد!
216