بحران جدید در خوزستان/ قطعی مکرر برق در گرمای بالای پنجاه درجه و گلایه های شهروندان بندر ماهشهر

قطعی‌های مکرر برق در مناطق مختلف بندر ماهشهر و دیگر شهر های استان خوزستان در چند روز گذشته آن هم بدون اعلام ساعات قطعی برق گلایه‌های شهروندان را به همراه داشته، همچنین علاوه بر خاموشی سیستم‌های سرمایشی در گرمای ۵۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصدی هوا، بروز خسارت جانی و آسیب دیدن وسایل از دیگر ابعاد این خاموشی‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، قطعی مداوم برق در مناطق مختلفی از بندر ماهشهر و دیگر شهر های استان برای مشاغل و خانواده‌ها، مشکلات عدیده ای ایجاد کرده و باعث اختلال عملکرد دستگاه‌های برقی و به دنبال آن بروز بی‌نظمی در زندگی روزمره مردم شده است.

یکی از مخاطبین ماهشهر نیوز در اعتراض به بی برنامگی سازمان برق در زمینه قطعی برق گفت: چرا قطعی های برق که با برنامه ریزی قبلی هستند را از قبل اطلاع رسانی نمیکنند تا مردم برای زندگیشان برنامه ریزی کنند و اختلالی در زندگیشان به وجود نیاید.

وی افزود: خارج از اینکه خیلی ها بیمار دارند و دستگاه های مراقبتی از بیمار مانند دستگاه اکسیژن ساز نیاز به برق دارند و قطعی برق به مریضشان صدمه میزند.

این شهروند ادامه داد: اگر از قبل اطلاعی از برنامه قطعی برق داشتیم ایشان را به منزل یکی از اعضای خانواده که شامل لیست مناطق قطعی برق نیست می بردیم.

این شهروند در ادامه مشکلات حاصل از بی برقی بیان کرد: امروز فرزندم را به کلاس آموزشی بردم و به علت قطعی ناگهانی برق کلاس کنسل شد و مجبور شدم مجدد به دنبالش بروم.

مخاطب ماهشهرنیوز ادامه داد: اگر از قبل خانواده و یا آموزشگاه مربوطه اطلاعی از قطعی برق داشتیم کلاس زودتر کنسل میشد و این همه خانواده ها به دردسر نمی‌افتادند.

وی افزود: اگر از قبل اطلاع رسانی شود که کدام مناطق و در چه تایمی قرار است بی برق شوند، خیلی از شهروندان برای زندگیشان برنامه ریزی میکنند تا در مقابل بی مسئولیتی سازمان برق به آنها صدمه زیادی وارد نشود.

یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: باتوجه به اینکه اپارتمان نشین هستیم قطع برق بدون اطلاع رسانی قبلی مشکلاتی از جمله قطعی اب و رعب وحشت  برای سالمندان و کودکانی که در اسانسور حبس می‌شوند را به وجود می آورد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، یکی اصلی‌ترین نیاز مردم در فصل تابستان، استفاده از وسایل سرمایشی است که متاسفانه قطعی مداوم برق در استان علاوه بر احتمال خرابی و ورود خسارت به آن ها تحمل گرما را برای مردم این استان سخت تر کرده است.

اما ظاهرا برق استان در این گرمای ۵۰ درجه ای و رطوبت بالای هوا بدون سر و صدا سهمیه بندی شده و سوال بسیاری از مردم این است آیا برق منازل مسئولان ارشد استان نیز مثل برق منازل مردم قطع می‌شود یا خیر!

https://mahshahr.news/159689کپی شد!
131