۶ میلیون تن کالای اساسی در کشور حمل شد

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۴ میلون تن بار در کشور حمل شده که ۶ میلیون تن از آن به حمل کالاهای اساسی اختصاص داشته است.

بابک طالبی روز چهارشنبه در حاشیه‌ بازدید از بندر امام‌خمینی و انبارهای نهاده های دامی موجود در این بندر بیان داشت: چهار درصد از این بارهای جابه‌جا شده، یعنی ۶ میلیون تن از آن، کالای اساسی بوده و از این بین، ۶۰ درصد مربوط به بندر امام است.

وی در خصوص علت دپوی نهاده های دامی در بندر امام گفت: این موضوع دلایل متعددی دارد.

به گفته وی از اسفندماه سال گذشته به سازمان بنادر اعلام شد ناوگان حمل‌ونقل ظرفیت اضافه دارد و آماده جابه‌جایی بار است و کامیون‌ها در این بندر توقف دارند؛ اما متاسفانه سازمان بنادر همکاری لازم را نداشت و این بار برای حمل عرضه نشد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: در ۱۱۵ روز گذشته، شاهد افزایش حدودا ۲۵ درصدی برداشت محصولات کشاورزی در خوزستان بودیم که این میزان، قسمت عمده‌ای از ناوگان را به خود جذب کرد.

وی اظهار داشت: ولی با کمک همه‌ دستگاه‌ها به ویژه وزارت صمت، توانستیم تا حدودی بحث لاستیک و روغن را حل کنیم که البته امروز متوجه شدیم جدیدا محدودیت‌هایی در این خصوص ایجاد شده است.

طالبی با قدردانی از ایثار رانندگان در شرایط بد آب‌وهوایی افزود: امید است این روندی که از سه روز قبل آغاز شده، ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: امروز، ششمین روزی است که روزانه بین دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ کامیون در این بندر بارگیری می‌شود و در صورت تداوم این وضعیت تا ۱۵ روز آینده می‌توانیم نیاز ضروری کشور را در خصوص نهاده‌های دامی تأمین کنیم.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر ناوگان بخش خصوصی، سازمان راهداری نیز به میدان آمده و با ناوگان خود از اقصی نقاط کشور عازم بندرامام شده است.

به گفته وی در حال حاضر، حدود ۸۵۰ کامیون سازمان راهداری بارهایی را که بخش خصوصی حمل نمی‌کند، جابه‌جا می‌کنند.

طالبی با اشاره به اینکه روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن کالای اساسی در بندرامام بارگیری می‌شود، تاکید کرد: باری که از بندر امام حمل می‌شود، تولیدات صنایع پتروشیمی و سایر کالاها را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: این روندی است که برای بارگیری و خروج کالاهای اساسی وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده از شرایط فعلی عبور کرده و اقلام هرچه سریع‌تر وارد چرخه مصرف شوند.

این مقام مسوول در خصوص امتیازهای در نظر گرفته شده برای رانندگان کامیون گفت: امتیازاتی مثل عرضه روغن به قیمت کارخانه و همچنین اعطای دو حلقه لاستیک برای کسانی که حداقل پنج سرویس از مبدأ بندرامام بارگیری و یا چهار هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند برای تسریع در بارگیری کالاهای اساسی این بندر در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: همچنین مدتهاست که به کامیون‌هایی که عازم بندرامام هستند، با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ۳۰ درصد سهمیه اضافه در نظر گرفته شده که این روند تا انتهای شهریور ادامه خواهد داشت.

https://mahshahr.news/155288کپی شد!
219