انجام ۷۴۲ ماموریت از سوی آتش نشانی بندر ماهشهر

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر ماهشهر گفت: آتش‌نشانان این شهرستان در نیمه‌ نخست سال جاری با انجام ۷۴۲ ماموریت امدادی جان ۴۹ نفر را نجات دادند.

بهروز محسنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز اظهار داشت: آتش‌نشانی یکی از پرخطرترین شغل‌های جهان است و آتش‌نشانان همواره با ایثار و از خودگذشتگی و برای نجات جان انسان‌ها، آماده‌ خدمت و فداکاری هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر آتش‌نشانان بندر ماهشهر بارها در حوادث متعدد جانفشانی کرده‌اند و در این راه نیز تعدادی پروانه‌وار به شهادت رسیدند که به عنوان مثال می‌توان به شهدای آتش‌نشان پتروشیمی بندر امام اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر ماهشهر تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه اول سال جاری را ۱۳ هزار و ۶۶۵ مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۳۱۴ حادثه‌ حریق منازل مسکونی و ۱۱۸ حریق اماکن تجاری و صنعتی در بندر ماهشهر به وقوع پیوست.

محسنی افزود: همچنین در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۹ مورد حریق خودرو به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان به ۲۵۱ مورد عملیات امداد و نجات اعزام شدند.

وی تعداد آتش‌نشانان اعزامی به حوادث در بندر ماهشهر را یکهزار و ۹۱۰ نفر برشمرد و افزود: در این بازه‌ زمانی، با فداکاری آتش‌نشانان، ۴۹ نفر از همشهریان از مرگ حتمی نجات یافتندو پنج نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند.

محسنی در پایان توسعه آموزش اصول ایمنی را از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی بندر ماهشهر برشمرد و گفت: تعداد ۲۷ نفر از شهروندان به عنوان داوطلب در سال جاری آموزش‌های لازم در خصوص مسائل ایمنی را فراگرفتند که امیدواریم در آینده این تعداد افزایش یابد.

https://mahshahr.news/155609کپی شد!
548