استقبال ضعیف دانش‌آموزان بندر ماهشهر از واکسیناسیون کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از استقبال ضعیف دانش‌آموزان از واکسیناسیون کرونا خبر داد.

به گزارش ماهشهر نیوز، دکتر محمد شنبدی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر بیان داشت: از نظر شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان، شرایط تا حدودی تثبیت شده و در استان خوزستان، شهرستان بندر ماهشهر تنها شهرستان بزرگی است که در وضعیت آبی قرار دارد.

وی افزود: تلاش‌های بسیاری در سطح جهان برای یافتن درمان قطعی کووید ۱۹ انجام شده ولی هنوز این ویروس ناشناخته است و درمان خاصی برای آن وجود ندارد.

شنبدی افزود: بیش از ۷۳ درصد مردم در بندر ماهشهر دُز اول و حدود ۴۳ درصد هر دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر با اشاره به آغاز تزریق دُز سوم واکسن به گروه‌های هدف تاکید کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از گروه‌های هدف دُز سوم واکسن را در بندر ماهشهر دریافت کرده اند.

شنبدی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان در شهرستان بندر ماهشهر بیان داشت: آمار واکسیناسیون دانش‌آموزی در سطح شهرستان پایین بوده و در بین شهرستان‌های استان، بندر ماهشهر در میانه جدول قرار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر افزود: حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان بندر ماهشهر وجود دارد که امیدواریم با همکاری آموزش‌ و پرورش بتوانیم هرچه سریعتر آن‌ها را واکسینه کنیم.

وی تاکید کرد: دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در شهرستان موجود است.

شنبدی در پایان تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی بندر ماهشهر را ۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: افرادی که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

https://mahshahr.news/155766کپی شد!
408