رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر:

زباله‌های عفونی رهاسازی شده در دریاچه نمک متعلق به بیمارستان‌های شهرستان نیست

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: زباله‌های عفونی رهاسازی شده در دریاچه نمک متعلق به بیمارستان‌های شهرستان نیست و این زباله‌ها توسط افراد ناشناس در این محل رهاسازی شده است.

محمد شنبدی روز پنجشنبه در واکنش به رهاسازی زباله‌های عفونی در دریاچه نمک این شهرستان بیان داشت: متاسفانه عصر امروز کلیپ و تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که از رهاسازی مقدار زیادی پسماند عفونی در دریاچه نمک حکایت داشت.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ها لازم مشخص شد این سرسرنگ‌ها، پسماند عفونی بیمارستان‌های بندر ماهشهر نبوده و منبع رهاسازی این پسماند‌ها در دریاچه نمک مشخص نیست.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر اضافه کرد: پس از اطلاع از ماجرا، بلافاصله با همکاری شرکت امهاسازی پسماند‌های عفونی و بیمارستانی که در بندر ماهشهر فعال است، این پسماندهای عفونی از محل جمع‌آوری شد.

همچنین ایرج سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز بیان داشت: پسماندهای عفونی رهاسازی شده با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان فورا جمع‌آوری شد.

وی افزود: عوامل رهاسازی این سرنگ‌ها در طبیعت تاکنون شناسایی نشده‌اند و از مردم درخواست داریم اگر اطلاعاتی در این خصوص دارند، به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

سلیمانی تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در صورت شناسایی، متخلفان را به جهت برخورد قاطع به دستگاه قضا معرفی خواهد کرد.

https://mahshahr.news/155998کپی شد!
556