اعتصاب پرسنل پتروشیمی رجال در زمان اورهال / کاسه صبر پرسنل رجال لبریز شد

اعتصاب پرسنل شرکت پتروشیمی رجال در حالی وارد دومین روز متوالی خودش شد که این شرکت در حال اجرای تعمیرات اساسی و شرایط توقف تولید است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، پرسنل این شرکت مدعی عدم پرداخت حقوق خود و بی توجهی مسئولین این شرکت به مطالباتی هستند که بارها مطرح شده است اما هر بار به شکلی رد می گردید.

 

یکی از پرسنل حاضر در این اعتصابات گفت: شرایط و‌ میزان پرداخت حقوق در این شرکت بسیار متغیر است و اختلاف میزان پرداختی ها در این شرکت واقعا جای تأسف دارد به طوری که نه تنها چیزی به عنوان بدی آب و هوا مطرح نیست بلکه حتی سختی کار و مباحث بازنشستگی نیز در شرکت، با شکایت و دوندگی پیگیری می شود.

 

این فرد که نمی خواست نامش فاش شود افزود: شرایط این شرکت به حدی محدود و سیاست گذاری های خارج از منطقه تعیین و اجرا می شود، در حالی که شرکت در بندر ماهشهر و منطقه ویژه مستقر است برگه‌ی گواهی هایی چون کسر از حقوق یا اشتغال به کار پس از طی سیکل اداری از اصفهان صادر می شود و پس از چندین روز به دست پرسنل می رسد!

 

وی ادامه داد: در منطقه شاهد پرداختی های انگیزشی و تشویقی تحت عناوین مختلف هستیم اما در این شرکت با حرف و حدیث های بسیار هر شش ماه پس از پر کردن فرم ها و سنجش های پر حاشیه مبلغی ناچیز که آن هم با توجه به ضعف حقوقی پرسنل مبلغی ناچیز است، پرداخت می شود.

 

این کارگر ناراضی در بخش دیگری از صحبت های خود با گریزی به دوران کرونا گفت: بسیاری از شرکت های منطقه در ایام کرونا اقدام به پرداخت مبالغی در قالب خرید وسایل بهداشتی یا اهدای بسته های بهداشتی برای مقابله شرایط اوج کرونا کردند اما در شرکت رجال اقدام موثری صورت نگرفت.

 

این کارگر دلسرد از برخورد ها در ادامه گفت: با عبور از شرایط ملتهب کرونا، رستوران شرکت بازگشایی شد اما پرسنل همچنان مجبور به حمل قاشق و چنگال شخصی شدند در حالی که ظروف غذا و نحوه‌ی ارائه‌ی غذا مثل گذشته است.

 

این کارگر معترض در پایان گفت: متأسفانه فشار های روانی و اقتصادی ای که مدیران جدید به پرسنل وارد کردند در حالی که ظرفیت تولید و فشار کاری افزایش یافته است، باعث این اعتراضات بی سابقه شده است‌ چرا که در حال حاضر حتی وسایل مصرفی نیز به شدت محدود و کنترل می شود.

 

https://mahshahr.news/156178کپی شد!
867