بحران مدیریت در ورزش بندر ماهشهر/ ضعف برنامه‌ریزی رییس اداره ورزش و جوانان، عامل اصلی مشکلات ورزش بندر ماهشهر

ورزش بندر ماهشهر از دیرباز تاکنون استعدادهای زیادی را پرورش داده و ورزشکاران این شهرستان توانسته‌اند در میادین ملی و بین‌المللی افتخارات زیادی را کسب کنند.

اما پس از انتصاب قادر شریفی به ریاست این اداره در خرداد ۹۸، روزهای تاریک ورزش شهرستان آغاز شد و از آن زمان تاکنون، ورزشکاران بندر ماهشهری با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شده‌اند.

عدم وجود عزم جدی برای حل مشکلات مجموعه ورزشی شهدا، وعده‌های نافرجام برای حل مشکلات مجموعه ورزشی مرحوم عساکره شهرک طالقانی، افول بسکتبال بندر ماهشهر به عنوان رشته اول ورزشی شهرستان، مشکلات دو و میدانی کاران شهرستان و بسیاری از موارد دیگر از جمله چالش‌های شریفی در این پست بوده که صدای ورزشکاران شهرستان را هم درآورده است.

به گفته‌ی یک منبع آگاه، در جدیدترین چالش به وجود آمده توسط رییس اداره ورزش و جوانان بندر ماهشهر، به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب برای تخصیص اعتبار شورای راهبردی که بر اساس درخواست قادر شریفی در ابتدای فصل اتفاق افتاده، اکنون دو تیم لیگ دویی فوتبال بندر ماهشهر با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته‌ی این منبع آگاه، اکنون باشگاه‌های بزرگ ورزشی شهرستان که در لیگ‌های کشوری هم حضور دارند، با مشکل نبود اعتبار برای رفت‌ و آمد به محل مسابقه و نبود خوابگاه دست و پنجه نرم می کنند که با یک برنامه‌ریزی ساده توسط رییس اداره ورزش، میشد از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

به گفته‌ی این منبع آگاه، در مهرماه سال جاری نیز اعتباراتی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان به حساب اداره ورزش بندر ماهشهر واریز شده که از نحوه هزینه‌کرد این اعتبار نیز اطلاعاتی در دست نیست.

قادر شریفی که پس از دو سال و نیم ریاست اداره ورزش و جوانان، هنوز در بندر ماهشهر ساکن نشده، پیشتر نیز در خصوص مفقود شدن اموال خوابگاه‌های استادیوم شهدا مورد انتقاد شدید رسانه‌ها قرار گرفته بود که در این خصوص نیز تاکنون هیچگونه شفاف‌سازی رخ نداده و مشخص نیست این اموال دولتی به چه علت مفقود شده‌اند.

گفتنی است عملکرد این اداره در حوزه جوانان نیز مشخص نیست و تعداد برنامه‌هایی که برای نشاط و شادی جوانان شهرستان از سوی این اداره در حوزه جوانان اجرا شده به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

انتظار می‌رود بنی تمیم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان هرچه سریعتر چاره‌ای برای ریاست اداره ورزش بندر ماهشهر بیاندیشد؛ چرا که با این ضعف مدیریتی آینده ورزش بندر ماهشهر روز به روز تاریک‌تر می‌شود.

https://mahshahr.news/156203کپی شد!
1106