رئیس اداره میراث فرهنگی بندر ماهشهر: ثبت ۲۱ اثر ناملموس شهرستان همتی بلند و استوار در راه حفاظت و ترویج فرهنگ بندر ماهشهر است

رئیس اداره میراث فرهنگی و مدیر پایگاه منظر فرهنگی بندر ماهشهر گفت: ثبت ۲۱ اثر ناملموس شهرستان همتی بلند و استوار در راه حفاظت و ترویج فرهنگ بندر ماهشهر است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، سارا عبادی اظهار داشت: در نخستین همایش پاسداری از میراث ناملموس کشور ۲۱ اثر ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: میراث ناملموس بازتابی از باورها، اعتقادات، آداب و رسوم، مهارت‌ها، دانش‌ها، هنرها و رفتارهای یک منطقه به شمار می‌رود که بیانگر غنای فرهنگی آن سرزمین است.

مدیر منظر فرهنگی بندر ماهشهر با تبریک ثبت ۲۱ اثر ناملموس به مردم شهرستان، خاطرنشان کرد: این رخداد مهم با همکاری پژوهشگران، نهادهای مردمی، محققان، ادارات و سازمان‌های دولتی با اداره میراث فرهنگی و پایگاه منظر فرهنگی شهرستان بندر ماهشهر به انجام رسید.

عبادی با تشکر از زحمات همه کسانی که در این راستا همکاری داشتند، یادآور شد: ثبت ۲۱ اثر ناملموس در فهرست آثار ملی ایران مرهون همکاری نماینده مجلس، دکتر حبیب آقاجری و فرماندار شهرستان، مهندس فریدون بندری و شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر است.

https://mahshahr.news/156604کپی شد!
1103