امام جمعه موقت بندر ماهشهر: ریشه ناامنی در شهرستان، معضل اشتغال است/ مطالبه جدی مردم بندر ماهشهر، فعال شدن شورای تامین شهرستان و استان است

امام جمعه موقت بندر ماهشهر گفت: امنیت شهرستان مشکلی است که ریشه‌ در اشتغال جوانان دارد و انتظار می‌رود شورای تامین شهرستان فعال‌تر عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام علی مهدیان‌مهر در خطبه‌ی اول نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان بیان داشت: امروز بزرگترین گناه ما ترک فعل است و بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر نسبت به جامعه باید در این خصوص باشد تا جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: وقتی بلایی بر جامعه‌ای نازل می‌شود، این بلا در کنار ریشه طبیعی، ریشه‌های دینی نیز دارد که توجه به ریشه‌های دینی بلایا در جامعه از بین رفته است.

امام جمعه موقت بندر ماهشهر در خطبه‌ی دوم نماز جمعه این هفته به تلاش‌های دولت در مهار تورم اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در کشور به نفاق درونی دچار هستیم و در حالی که نرخ ارز در حال کاهش بوده، قیمت اجناس در حال افزایش است.

مهدیان‌مهر به بازدید رییس جمهور از کارخانه ایرانخودرو اشاره کرد و گفت: خودروهای دپوشده در انبارهای این شرکت باعث افزایش قیمت خودرو شده که این ناهماهنگی‌ها در حال آسیب زدن به کشور است.

وی ریشه مشکلات اقتصاد کشور را داخلی دانست و افزود: با اینکه دولت سیزدهم سیاست‌های اقتصادی درستی را در پیش گرفته، اما چرخه‌ای که باید به رضایت مردمی ختم شود، به نتیجه نرسیده است زیرا چرخ دنده‌های میانی کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

خطیب جمعه این هفته بندر ماهشهر تاکید کرد: شیوه حرکتی دولت، بسیار شیوه خوبی است و امیدواریم مشکلات به زودی رفع شوند و شاهد اجرای این سیاست‌ها در شهرستان نیز باشیم.

مهدیان مهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بحث اشتغال در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این حوزه، فعالیت اداری در بندر ماهشهر بسیار ضعیف است، به عنوان مثال از کمیته امداد استان سوال می‌شود که چه تعداد وام اشتغال اهدا کرده، آماری ارائه می‌شود که اثر ملموسی از آن در شهرستان بندر ماهشهر مشاهده نمی‌شود.

وی ریشه مشکل امنیت شهرستان را معضل اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: مطالبه جدی مردم بندر ماهشهر، فعال شدن شورای تامین شهرستان و استان برای حل مشکل امنیت منطقه است.

امام جمعه موقت بندر ماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل امنیتی قابل حل است و پیشنهادات و راهکارهایی برای بحث امنیت وجود دارد که متاسفانه شنیده نمی‌شود.

https://mahshahr.news/156698کپی شد!
498
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *