سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر:

۲۴ اثر ناملموس ثبت ملی شده بندر ماهشهر در ایام نوروز برندسازی و به تمام کشور معرفی شود/ همه دستگاه‌ها برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آمادگی کامل داشته باشند

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آثار ناملموس ثبت ملی شده این شهرستان، در ایام نوروز برندسازی و به تمام کشور معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز ، فریدون بندری در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی این شهرستان اظهار کرد: امسال با توجه به بهبود شرایط کرونایی نسبت به سال‌های گذشته و در صورت پایداری وضعیت، با سیل جمعیت مهمانان نوروزی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: شرایط کرونایی کشور در دو سال اخیر و سلب توفیق میزبانی از مهمانان نوروزی و تغییر وضعیت نسبت به سال‌های گذشته، ضرورت سفرهای نوروزی و توجه ویژه به آن را دوچندان کرده و امسال باید نوروز متفاوتی را خلق کنیم.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این شهرستان گذرگاه مناطق جنوبی کشور و به دلیل وجود مواهب طبیعی و صنعتی یکی از قطب‌های مهم گردشگری به شمار می‌رود و این موضوع نیاز به نگاه و توجه ویژه دارد.

بندری با تأکید بر لزوم آمادگی کامل همه دستگاه‌ها برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی، ادامه داد: باید برای خرسندسازی، شادی‌آفرینی و ایجاد نشاط بین جامعه همه با تمام توان به میدان آمده و ایفای نقش کنیم.

وی متذکر شد: دستگاه‌ها و نهادهایی که اجرای برخی پروژه‌ها را آغاز کرده‌اند نیز باید این پروژه‌ها را تا پیش از تعطیلات نوروز به پایان رسانده یا برای جلوگیری از اختلال در آسایش و رفاه مردم اقدام به بهسازی محل اجرای پروژه کنند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر تأکید کرد: شهرداری‌ها در بحث تعطیلات و سفرهای نوروزی نقش اساسی و کلیدی دارند و هر سه شهرداری شهرستان، باید نسبت به مناسب‌سازی و آذین‌بندی ورودی‌ها، چیدن سفره‌های هفت‌سین و زیباسازی محیط شهری اقدام کنند.

بندری یادآور شد: امسال در نخستین همایش ملی پاسداری از میراث ناملموس کشور، اتفاق بسیار خوبی افتاد و ۲۴ اثر ناملموس شهرستان بندر ماهشهر به ثبت ملی رسید. در ایام نوروز باید در این حوزه کار شود و این آثار برندسازی و به تمام کشور معرفی شوند.

وی تصریح کرد: شهرداری بندر ماهشهر در این زمینه و در رابطه با معرفی رسم شوخوس اقدام بسیار زیبا و قابل تقدیری در سطح شهر انجام داد که اینگونه اقدامات خلاقانه باید تداوم پیدا کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی در شهرستان وجود دارد که باید به بهترین نحو از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری شود.

https://mahshahr.news/156700کپی شد!
154