امام جمعه بندر ماهشهر:

فرهنگ فکری جوانان شهرستان در حوزه اشتغال باید تغییر کند/ ورزش جامپینگ فیتنس باید در فضای باشگاه و به دور از چشم نامحرم انجام شود/ نیروی انتظامی با عاملان ناامنی و تیراندازی به طور جدی برخورد کند

امام جمعه بندر ماهشهر با انتقاد نسبت به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزاداری گفت: مردمی که از ناامنی می‌نالند، در صورت تیراندازی در مراسمات خود، باید توقع دستگیر شدن را نیز داشته باشند و نیروی انتظامی تا ریشه‌کن شدن این فرهنگ غلط در بندر ماهشهر، با عاملان ناامنی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه اول نماز جمعه این هفته با تبریک سال نو بیان داشت: رویکرد اقتصادی دولت قبل را مردم لمس کردند و رهبر معظم انقلاب تنگی معیشت مردم را تلخ‌ترین اتفاق سال ۱۴۰۰ عنوان کردند که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین می‌تواند این تلخی را بر شیرینی تبدیل کند.

وی ادامه داد: در بندر ماهشهر باید فرهنگ کارآفرینی ترویج شود که به همین جهت آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته را “فرهنگسازی برای کار، تولید و کارآفرینی” نامگذاری کردیم تا بتوانیم فرهنگ فکری جوانان شهرستان در حوزه اشتغال را تغییر دهیم.

امام جمعه بندر ماهشهر اضافه کرد: جوانان بندر ماهشهر باید کار تولیدی و دانش بنیان را آغاز کنند و منتظر استخدام در شرکت‌ها و ادارات نباشند اما در این زمینه باید گره روند پیچیده اعطای مجوز باز شود که دولت در این زمینه در حال تلاش است.

محمدی‌پور در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به معضل ناامنی در شهرستان اشاره کرد و گفت: تمامی ائمه جمعه استان خوزستان از وضعیت ناامنی در شهرستان خود گلایه دارند و این موضوع فقط مختص به بندر ماهشهر نیست که این موضوع توسط نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کل کشور اعلام شد.

وی افزود: با دستور سردار اشتری، عملیات نیروی انتظامی در خوزستان و از شهر اهواز آغاز و اکنون به شهرستان‌ها نیز رسیده که نمونه آن، دستگیری باند بزرگ قاچاق اسلحه در شهرستان بندر ماهشهر در هفته گذشته بود.

محمدی‌پور تصریح کرد: نیروهای بسیجی بندر ماهشهر نیز گشت‌های شبانه خود در سطح شهر را آغاز کرده‌اند تا مشکل ناامنی برطرف شود.

امام جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز این هفته به جشن برگزار شده در پارک خورسیف اشاره کرد و گفت: سین این برنامه متنوع بود که در بخشی از آن یکی از خوانندگان کشوری نیز برنامه اجرا می‌کرد که قبل از آغاز این برنامه، به شهرداری در خصوص رعایت موارد شرعی تذکرات لازم داده شد و شهرداری تعهد داد تمام موارد را بررسی کرده و مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: عده‌ای گفتند اختلاط زن و مرد در این مراسم اتفاق افتاده که اینگونه نبود و زن و شوهرها در کنار هم نشسته بودند.

محمدی‌پور با تاکید بر اینکه شادی کردن و دست زدن حرام نیست، خاطرنشان کرد: عده‌ای انتظار دارند در تریبون نماز جمعه به مسئولان توهین کنیم، در صورتی که ما با مسئولان تعامل می‌کنیم که اگر قرار باشد در مراسمی گناهی رخ دهد، ما با مدیریت فضا، میزان این گناهان را کاهش دهیم.

امام جمعه بندر ماهشهر در خصوص حواشی کلیپ منتشر شده تیم جامپینگ فیتنس بانوان اظهار داشت: در عید نوروز کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که خانم‌ها در کنار دریا در حال رقاصی بودند و روسری آن‌ها نیز چفیه عشایر بود.

وی ادامه داد: از مربی این تیم موضوع را پیگیر شدیم که ایشان در پاسخ، حرکات انجام شده در کلیپ را نوعی ورزش عنوان و فواید این ورزش را نیز بیان کردند اما در خصوص حرام یا حلال بودن آن اطلاعی نداشتند.

محمدی پور تاکید کرد: طی استفتائی که از مراجع انجام دادیم، مشخص شد هیچکدام از مراجع اجازه نمی‌دهند که زن این حرکات را در مقابل مرد نامحرم انجام دهد لذا به مربی این باشگاه اعلام کردیم که اگر اجرای این ورزش در جمهوری اسلامی مجوز دارد، باید در فضای بسته و در محیط باشگاه به دور از چشم نامحرم انجام شود و اجازه فیلم‌برداری از آن را نخواهند داشت.

امام جمعه بندر ماهشهر در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی برای افراد مختلف با سلایق مختلف نسخه دارد و محدوده حرام را جمع می‌کند لذا اگر جمهوری اسلامی را قبول داریم باید سیاست‌های نظام را هم قبول داشته باشیم.

https://mahshahr.news/156801کپی شد!
1265