امام جمعه بندر ماهشهر: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تربیت نسلی از طلبه های جهادی است/ دولت سیزدهم تمام طلب‌های ملت ایران را از کشورهای دنیا پس گرفت

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: جرم سه طلبه‌ای که در حرم امام رضا مورد حمله قرار گرفتند، خدمت به مردم بود و یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تربیت نسلی از طلبه های جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت یاد دو شهید طلبه که در حمله تروریستی به حرم امام رضا(ع) به فیض شهادت نایل شدند، بیان داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تربیت نسلی از طلبه های جهادی است.

وی ادامه داد: قشر طلبه همیشه از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر از اقشار جامعه بوده و هنوز هم همین حالت، علیرغم بعضی از تصورات، وجود دارد.

امام جمعه بندر ماهشهر طلبه‌ی جهادی را شیعه راستین امیرالمومنین دانست و اضافه کرد: طلبه‌ی جهادی زندگی خود را وقف خدمت به مردم میکند که شهید اصلانی همیشه در حال کار جهادی در حاشیه شهر مشهد بود و برای مشکلات قشر کم برخوردار تلاش می کرد.

وی افزود: معلوم نیست برخی با چه انگیزه ای، سال ها پس از پیروزی انقلاب، جهاد سازندگی را منحل و یا ادغام کردند اما در دامن انقلاب، نیروهای جهادی تربیت شدند.

امام جمعه بندر ماهشهر تاکید کرد: جرم این سه طلبه که مورد حمله واقع شدند، خدمت به مردم بود که بالاترین افتخار برای یک شیعه است.

محمدی‌پور خاطرنشان کرد: جرم شهید محراب ماه رمضان، حضرت علی(ع) نیز شدت عدالت و شدت تلاش برای حل مشکلات مردم بود که انسان های شیطان صفت تحمل دیدن انسان های عدالت خواه را ندارند.

امام جمعه بندر ماهشهر تصریح کرد: حمله تروریستی که در حرم امام رضا(ع) اتفاق افتاد، نشانه‌ی حقانیت راه است و هرکس ادامه دهنده‌ی راه انبیاء و اولیاء الهی باشد، به او از طرف شیطان صفتان حمله خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی‌پور در خطبه دوم از نماز جمعه این هفته بیان داشت: جمهوری اسلامی شیعه و سنی را متحد می کند. حزب الله لبنان شیعه و مبارزان فلسطین سنی هستند اما در برابر دشمن همه باهم متحد هستند.

وی گفت: در زمان ناصر الدین شاه استعمار متوجه شد که اگر بخواهد ایران را تحت سلطه قرار دهد، باید مردم را از روحانیت جدا کند.

محمدی‌پور تاکید کرد: تلاش جمهوری اسلامی وحدت ملت های ایران، عراق و سوریه و اتصال جمهوری اسلامی به مرزهای اسرائیل برای نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

امام جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به دستاوردهای ۶ ماهه دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم موفقیت بزرگی به دست آورد و آن، ارتباط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه از جمله روسیه و انعقاد قرارداد با کشور چین و راه‌اندازی مجدد جاده ابریشم به شکل مدرن است.

محمدی‌پور تاکید کرد: دولت سیزدهم در این ۶ ماه، تمام طلب‌های ملت ایران را از کشورهای دنیا پس گرفت و تمام بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کرد.

وی به اقدامات دشمنان برای تخریب دولت انقلابی اشاره کرد و گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به کرج، برگه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که شورای شهر و شهرداری کرج مبلغی را برای استقبال از رئیس جمهور مشخص کرده‌اند.

امام جمعه بندر ماهشهر افزود: امروز مشخص شد که آیت‌الله رئیسی با مترو به کرج سفر کرده و مردم در مترو با رئیس جمهور دیدار و مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و رییس جمهور با دانشجویان افطار کرده، اما دشمنان با سندسازی قصد تخریب چهره دولت مردمی را دارند که مردم باید مراقب اینگونه توطئه‌ها باشند.

https://mahshahr.news/156838کپی شد!
531