رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر:

کارخانه آسفالت شهرداری بندر ماهشهر باید جابه‌جا شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر گفت: در تلاش هستیم تا کارخانه آسفالت شهرداری بندر ماهشهر به مکان مناسب جابجا شود.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، ایرج سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر روز سه شنبه بیان داشت: کارخانه آسفالت شهرداری بندر ماهشهر واقع در انتهای خیابان طالقانی، به دلیل انتشار غبار در محیط، باعث آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی در منطقه شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در سال‌های اخیر این اداره به صدور اخطاریه‌های متعدد خطاب به شهرداری جهت توقف آلایندگی اقدام کرده و حتی در سال ۹۸ در این خصوص با مقام قضایی مکاتبه انجام شده است.

سلیمانی افزود: موضوع انتقال و جابجایی کارخانه مذکور، در کارگروه استانی تدوین طرح انتقال واحدهای آلاینده( موضوع ماده ۱۴ قانون هوای پاک) در تاریخ ۱۶ شهریور ۹۹ مطرح و انتقال و جابه‌جایی واحد مذکور تصویب شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر تاکید کرد: همچنین در تاریخ ۵ آبان ۹۹، طی نامه‌ای از شهرداری خواسته شد که با توجه به مصوبه مورد اشاره، در اسرع وقت نسبت به انتقال کارخانه آسفالت اقدام شود لکن این امر صورت نپذیرفت که با توجه به تداوم آلایندگی و پیگیری دادستان، مجدداً در خصوص موضوع مکاتبه انجام شد.

سلیمانی افزود: در اواخر سال ۱۴۰۰، توقف کار و انتقال کارخانه آسفالت مذکور طی ملهت سه ماهه به شهرداری ابلاغ شد که هم اکنون شهرداری بندر ماهشهر در حال انجام امور مربوط به تملک زمین و محل جدید جهت انتقال و استقرار آن کارخانه است.

https://mahshahr.news/156946کپی شد!
679
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *