امام جمعه موقت بندر ماهشهر:

برنامه جامع و مدون برای بندر ماهشهر وجود ندارد/ بزرگترین سرمایه دولت اعتماد مردم است

امام جمعه موقت بندر ماهشهر گفت: برنامه جامع و مدون پنج‌ساله و ده ساله برای بندر ماهشهر وجود ندارد که اینکار فقط مختص مسئولان نیست و باید توسط نخبگان شهرستان و با کمک مسئولان اتفاق بیافتد.

به گزارش پایگاه خبری ماهشهر نیوز، حجت‌السلام سید عابدین موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با گلایه از دسته‌بندی‌های انتخاباتی توسط نخبگان شهرستان بیان داشت: نخبگان توجه داشته باشند که هنوز برای دسته بندی انتخاباتی زود است و اینکار فرصت خدمت را از مسئولان می‌گیرد.

وی با اشاره به گرانی‌های اخیر ادامه داد: مردم امید داشته و دارند که دوران کارهای صبح جمعه‌ای تمام شده باشد اما گرانی و مسائل معیشتی که اتفاق افتاد، کام همه را تلخ کرد. این گرانی نباید بدون مقدمه‌چینی، بدون صحبت با مردم و بدون تبیین اتفاق می افتاد.

امام جمعه موقت بندر ماهشهر اضافه کرد: گرانی و تغییر و تحولات اقتصادی برای عده‌ای که بعضی از آن‌ها جزء تصمیم‌گیران هستند، تاثیر آنچنانی ندارد اما مردمی که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و بعضا با یارانه زندگی می کنند، فشار مضاعف وارد می‌کند.

موسوی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که دولتمردان و مسئولان با مردم گفت‌وگو کنند. چرا با مردم صحبت نمی‌شود و تصمیمات مسئولان پشت درهای بسته اتخاذ می شود؟

وی گفت: برخی مسئولان با خبرنگاران راجع به افزایش یا کاهش دستمزدها مصاحبه می‌کنند که همین مصاحبه یک زندگی را تغییر می دهد. این موضوع مردمی را که به خاطر انقلاب و اسلام صورت خود را به سختی سرخ نگاه داشته‌اند، نگران و ناراحت می‌کند.

خطیب جمعه این هفته بندر ماهشهر با تاکید بر گفت‌وگوی رییس جمهور، دولتمردان و همه مسئولان با مردم خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید راه‌های ارتباطی خود با مردم را تقویت کند و اگر تیم رسانه‌ای ایشان ضعیف است، آن را تقویت کند.

وی اظهار داشت: مردم بصیرند و می‌دانند آقای رییسی چه دولتی را تحویل گرفتند؛ مردم می‌دانند کار جراحی بر اقتصاد هزینه دارد که خیلی از روئسای جمهور قبلی جسارت این کار را نداشتند اما این موضوعات باید به مردم گفته شود.

امام جمعه موقت بندر ماهشهر بزرگترین سرمایه دولت را اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: نباید سست‌کاری، اهمال کاری، تنبلی یا بی فکری بعضی‌ها در بدنه دولت، اعتماد مردم به رییس جمهور را دچار لطمه کند.

وی به ظرفیت بالای مساجد برای ایجاد فضای گفت‌وگو میان مردم و مسئولان اشاره و تصریح کرد: مسجد باید پای ثابت حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری شود و کشورهای دیگر فاقد چنین ظرفیت اجتماعی هستند.

موسوی در پایان گفت: مسئولان موظفند تدبیر اتخاذ کرده و زمینه برای گفت‌وگو با مردم را فراهم کنند.

https://mahshahr.news/157017کپی شد!
429