عدم حضور خودروی آتش‌نشانی شهرک صنعتی بندر ماهشهر در اطفای حریق انبار چوب!

آتش‌سوزی انبار چوب در شهرک صنعتی بندر ماهشهر که ساعت ۶ صبح امروز به وقوع پیوست، خسارت سنگینی برجای گذاشت که بخشی از این خسارت به دلیل عدم حضور خودروی ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی در محل حادثه بود.

یک منبع آگاه که نمیخواست نامش فاش شود روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ماهشهر نیوز اظهار داشت: در یکسال گذشته، سه حادثه بزرگ آتش‌سوزی در شهرک صنعتی به وقوع پیوسته که در هر سه حادثه،خودروی ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی در محل حادثه حضور نیافته است.

وی ادامه داد: مسئولان شهرک دلیل عدم حضور خودروی آتش‌نشانی در حادثه را مرخصی راننده خودرو، عدم وجود آب و تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق اعلام کرده‌اند.

این منبع آگاه افزود: در شهرک صنعتی بندر ماهشهر سیستم هیدرانت که یکی از ضروریات اطفای حریق در صنعت است، وجود ندارد و به همین جهت، خودروهای آتش‌نشانی پس از تخلیه مخازن آب باید جهت آبگیری به سطح شهر بازگردند که این موضوع سبب طولانی شدن فرآیند اطفای حریق می‌شود.

بارها برای تخصیص نیروی آتش‌کار با استان مکاتبه انجام شده است

مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بندر ماهشهر روز یکشنبه در خصوص عدم حضور خودروی ایستگاه آتش‌نشانی این شهرک در محل حادثه آتش سوزی انبار چوب بیان داشت: توان و بازوی اجرایی شهرک صنعتی، صنعتگران هستند که متاسفانه تعداد زیادی از صنعتگران همکاری و تعامل مناسبی با هیات مدیره ندارند.

شهرام جلالیان با اشاره به اینکه استخدام آتش‌کار بر عهده شرکت خدماتی شهرک صنعتی است، ادامه داد: ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی آتش‌کار ندارد که این موضوع به صورت مکتوب به استان گزارش شده است.

وی افزود: پیرو دستور استان، ۳ جلسه با حضور صنعتگران تشکیل و آز آن‌ها درخواست شد ماهیانه مبلغ ۲ میلیون ریال برای جذب نیروی آتش‌کار به عنوان حق شارژ پرداخت کنند که صنعتگران مخالفت کردند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بندر ماهشهر با گلایه از صنعتگران افزود: شرکت خدماتی هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیارد ریال از صنعتگران طلب دارد و مدیریت این شهرک برای پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای حراست با مشکل جدی مواجه است.

وی با تایید نبود سیستم هیدرانت در شهرک صنعتی اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌هایی که در هنگام تاسیس شهرک صنعتی باید پیش‌بینی میشد، سیستم هیدرانت بود که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

جلالیان تاکید کرد: شهرک صنعتی بندر ماهشهر با بحران آب مواجه است و وقتی آبی در لوله‌ها موجود نیست و صنعتگران آب را تانکر به شهرک صنعتی منتقل می‌کنند، اطفای حریق چگونه باید صورت پذیرد؟ 

وی افزود: حتی اگر سیستم هیدرانت هم در شهرک صنعتی نصب شود، به علت نبود آب در خط لوله این شهرک، این سیستم کاربردی نخواهد داشت.

جلالیان در پایان خاطرنشان کرد: البته در حوادث جزیی که قبلا در شهرک صنعتی اتفاق افتاده بود، کارکنان این شهرک به وسیله خودروی آتش‌نشانی حریق را اطفا کرده بودند.

*

https://mahshahr.news/157156کپی شد!
1226